Az egyre növekvő igényt látva az Oracle tizennégy mobil alkalmazást jelentett be az Oracle E-Business Suite alkalmazásegyüttes részeként. Ezek között az összes alkalmazott munkáját segítő horizontális, valamint adott szerepkörökhöz kötődő szakterületi alkalmazások szerepelnek. A meglévő terméklicencekkel működő, célzottan kifejlesztett alkalmazások biztosítják a szervezeteknek a munkatársaik számára létfontosságú mobilelérést.
Az Oracle tizennégy új mobil alkalmazást jelentett be az E-Business Suite alkalmazásegyütteshez. Ezek a munkahelytől távol is egyszerű elérést biztosítanak az olyan általános, a napi munkát segítő funkciókhoz, mint az engedélyeztetés, a költségelszámolás, a munkaidő-nyilvántartás és az alkalmazotti igénylések kezelése. Emellett szerepkör alapon elérhetővé teszik az olyan szakterületi funkciókat is, mind az értékesítési megrendelések, a beszerzési, termék- és készletadatok, a projektmenedzsment, a termelésirányítás, a karbantartás és a helyszíni szervizelés.
Az alapalkalmazásokhoz licenccel rendelkező felhasználók számára ingyenesen elérhető alkalmazások az Oracle E-Business Suite 12.1.3-as és 12.2-es verziójával kompatibilisak, így a szervezetek frissítés nélkül is rendszerbe állíthatják ezeket a mobil megoldásokat. A változatos igények nemzetközi szintű kiszolgálása érdekében az alkalmazások iOS-verziója elérhető az Apple App Store alkalmazásboltjából, és Androidra is tervezik megjelenésüket.
Az Oracle E-Business Suite mobil alkalmazásai
Az alábbi horizontális mobil alkalmazások hatékonyabbá teszik a munkát, mivel a szervezet egészében segítik a dolgozókat az egyszerűbb vállalati funkciók elérésében és használatában:
Mobile Approvals: A vezetők azonnal válaszolhatnak a függőben lévő költségelszámolási, igénylési, beszerzési és egyéb, jóváhagyást igénylő kérelmekre, és visszakereshetik az előzményeket.
Mobile Expenses: A munkatársak a kiadások felmerülésekor azonnal, könnyen rögzíthetik azokat költségelszámolásukban, megadva a terhelendő projektet és költséghelyet. Letölthetik a céges bankkártyák tranzakcióit, és megjegyzéseket fűzhetnek hozzájuk; kilométer-nyilvántartást vezethetnek, és benyújthatják költségelszámolásukat.
Mobile Timecards: Az alkalmazottak és az alvállalkozók gyorsan, minimális adatbevitellel rögzíthetik a teljesített órákat, illetve a bér- és projektelszámoláshoz szükséges időadatokat, és beküldhetik, valamint lekérdezhetik a munkaidő-nyilvántartásokat.
Mobile iProcurement: A dolgozók lekérhetik és követhetik igényléseik állapotát, azok jóváhagyását és szállítási idejét, így időben gondoskodhatnak az igénylések teljesüléséről.
Az alábbi szakterületi alkalmazások felgyorsítják az üzleti működést és döntéshozatalt, mivel átláthatóbban és könnyebben teszik elérhetővé a vállalati alkalmazások adatait és funkcióit:
Mobile Sales Orders: Az értékesítési munkatársak percre pontosan követhetik a vevőrendelés-állomány alakulását, beleértve a megrendelések és tételek állapotát, az árakat, a rendelésmódosításokat, a várakoztatott és halasztott rendeléseket és a szállítást.
Mobile Inventory: A készletgazdálkodási felelősök gyorsan előkereshetik bármely létesítmény raktári vagy úton lévő készletadatait (akár a cikkazonosítók beolvasásával), és áttekinthetik a meglévő anyaglefoglalásokat, illetve a függő anyagmozgatásokat.
Mobile Product Information: A termékekért és ellátási láncukért felelős vezetők egyszerűen visszakereshetik vagy beolvashatják az olyan termékadatokat, mint a termékspecifikációk, képek, termékjellemzők, mérőszámok, készletmennyiségek és szállítók.
Mobile Procurement: Az anyagbeszerzők és a beszerzési rendszer más felhasználói követhetik a beszerzések jóváhagyásával és leszállításával kapcsolatos állapotadatokat és eltéréseket, a hozzájuk intézett kérdések megválaszolásához pedig gyorsan előkereshetik az adott beszerzési megrendelések adatait.
Mobile Project Manager: A projektvezetők és más munkatársak azonnal kapcsolatba léphetnek a projektek résztvevőivel és megrendelőivel, és figyelemmel kísérhetik a projektek állapotát, köztük a költségvetést, a fizetendő és kinnlévő tételeket, a problémákat és a változtatási utasításokat, valamint a költségtúllépés és a lejárt tranzakciók miatti figyelmeztetéseket.
Mobile Discrete Production Supervisor: A diszkrét rendszerű gyártásban a termelésirányítók könnyen követhetik az üzemi munkarendeléseket és a kapcsolódó erőforrások, anyagok és eltérések részletes adatait; valamint gyorsan intézkedhetnek a munkarendelések várakoztatásáról, azonnali visszavonásáról és továbbengedéséről.
Mobile Process Production Supervisor: A feldolgozóipari gyártásban a termelésirányítók könnyen követhetik az üzemek összesített és sarzs szintű adatait, valamint a kapcsolódó lépéseket, anyagokat és eltéréseket. Azonnal intézkedhetnek a sarzsok kiadásáról, befejezéséről, átütemezéséről és leállításáról.
Mobile Project Manufacturing: A projekt szerinti gyártásban a projektvezetők és az üzemi személyzet gyorsan előkeresheti és kezelheti a projekthez szükséges anyagokat, illetve azokat a pénzügyi műveleteket, amelyekkel biztosítható a projekt anyagszükséglete.
Mobile Maintenance: A karbantartók követhetik és elvégezhetik a rájuk kiosztott munkálatokat, visszakereshetik a korábbi eszközeseményeket, rögzíthetik az eszközmérő-leolvasásokat, valamint munkaigényléseket és munkarendeléseket hozhatnak létre.
Mobile Field Service: A helyszíni szerviztechnikusok távolról elérhetik az ügyfelek, termékek, szervizkérelmek és feladatok adatait. Internetkapcsolat nélkül is naprakészen tarthatják a feladatok nyilvántartását; rögzíthetik az anyag-, idő- és költségfelhasználást; lekérdezhetik a készletszinteket; kérhetik alkatrészek visszaküldését és átmozgatását, illetve alkatrész-igényléseket adhatnak be. Amint létrejön az internetkapcsolat, mindezek rögtön szinkronizálódnak.