Bár az Android vezet Amerikában, mégis az Apple áll az élen

Farkas Norman, 2014. október 10. 13:50

A comScore felmérést végzett az amerikai okostelefon felhasználók körében, hogy kiderítse, az egyes mobil operációs rendszerek, illetve telefongyártók mekkora részesedéssel bírnak a helyi piacon. Előbbiek közül az Android vezet nagy előnnyel, utóbbiak frontján mégis az iOS-alapú Apple eszközök dominálnak.

A comScore kutatást végzett az Egyesült Államokban, hogy feltérképezze az okostelefon márkák és mobil operációs rendszerek megoszlását a helyi piacon. A cég összevetette a 2014 májusa és augusztusa között begyűjtött adatokat az e periódust megelőző három hónap eredményeivel, így összesen fél évet ölel fel a felmérés és tisztán megmutatja, hogy az egyes platformok és gyártók piaci részesedése milyen mértékben változott ez idő alatt.

 

A mobil oprendszerek területén egyértelműen az Android a legnépszerűbb, ahogy azt az alábbi táblázatban is láthatjuk. Bár a májusi eredményhez képest 0,1%-ot esett a részesedése, így is az amerikai mobilok több, mint felén a Google rendszere fut. A második helyen az Apple iOS-e áll 42 százalékkal minimális növekedést mutatva, majd a hasonló mértékű fejlődést mutató Windows Phone (3,5%) következik. A dobogóra már nem fért fel a BlackBerry (2,3%) és a Symbian (0,1%) sem. Érdemes megjegyezni, hogy a kutatás lezárulta után mutatkozott be az új iPhone duó és a BlackBerry Passport is, melyek némileg hatással lehetnek az itt felsorakoztatott számok alakulására.

 

 

Ami a gyártók helyzetét illeti, kissé más a helyzet, mint a rendszerek szintjén: itt egyértelműen az Apple vezet és még egy hajszálnyit nőtt is a részesedése májustól augusztusig (42%-ra). Utána a Samsung következik, méghozzá jelentős növekedéssel: míg május közepén „csak” 27,8 százalékot birtokolt az amerikai okostelefon piac tortájából a dél-koreai gyártó, addig augusztus közepére már 28,9 százalékra rúgott a részesedése. A dobogó harmadik fokára a szerényebb tempóban terjeszkedő LG került (6,7%), a negyedik hely pedig a hazai pályán játszó, de ennek dacára kissé visszaszorított Motoroláé lett (5,4%), akit a HTC követ 4,5 százalékos piaci jelenléttel.

 

 

[Forrás: GSM Arena]