Biztonságos Vásárlás Programot indított a Vatera, melynek keretében garanciát vállal az egyes tranzakciókra 100 ezer forintos értékhatárig. A felhasználók évente ötször vehetik igénybe a szolgáltatást.
A jövőben még biztonságosabb lesz a Vatera online piactér. Az oldal hazánkban egyedülálló programot indított el, melynek részeként garanciát vállal egyes tranzakciókra.
A Biztonságos Vásárlás Programot október 1-jén vezették be, lényege pedig az, hogy amennyiben egy vásárló nem kapja meg a terméket, a Vatrea kártalanítja őt. 100 ezer forintos értékhatárig biztosít garanciát az oldal a vásárolt árukra. Ezzel azonban még egy dolog szükséges: a vevőnek rendőrségi feljelentést kell tennie.
A limit meghatározásánál szerepet játszott az átlagos fogyasztási szokások felmérése. A Vatera szerint ez az összeghatár lefedi az átlagos vásárlások értékét. A póruét járt vásárlók évente legfeljebb ötször élhetnek ezirányú lehetőségükkel.
A programot nem azért indították útjára, mert megsokasodtak volna az ilyen esetek, hiszen a vállalat szerint vásárlások számához képest jelenleg is lenyésző mértékben fordulnak elő problémás esetek, ám ezzel az új lehetőséggel szeretnék biztosítani a felhasználókat arról, hogy nem kell aggódniuk a biztonság miatt.
Szanitter Áron, az Allegro Group HU Kft. piacterek üzletág vezetője szerint „a bizalom mindig is kulcsszerepet játszott az online piactéren történő adásvételben: felméréseink szerint a fixáras termékekért a felhasználóink többsége, csaknem 62 százaléka előre utalással fizet, ami az e-kereskedelmi piachoz képest is igen magas arány. Mindez azt mutatja, hogy a vásárlók egyre jobban bíznak az eladókban, és többnyire pozitív tapasztalatokkal rendelkeznek. Ezt a légkört az új vásárlói program és további kényelmi szolgáltatások bevezetésével is szeretnénk támogatni, tovább erősíteni”.