A NetIQ Novell SUSE Magyarországi Képviselet bejelentette, hogy megújult formában vehetők igénybe a NetIQ személyazonosság-felügyeleti eszközei. A felhőszolgáltatók és rendszerintegrátorok mostantól szolgáltatás formájában (Identity as a Service) is elérhetővé tehetik ügyfeleik számára a NetIQ személyazonosság-felügyeleti termékeit. Emellett a hagyományos módon, közvetlenül a gyártótól továbbra is elérhető az Identity Manager, mellyel a vállalatok automatizáltan kezelhetik a személyazonosságokat és a hozzáféréseket a szervezeten belül. A termék napokban megjelent, legújabb kiadása új felhasználói felülettel rendelkezik, és támogatja többek között a mobilos jóváhagyást.
A portfólió már azt is lehetővé teszi a szolgáltatók számára, hogy NetIQ termékeket hosztoljanak szolgáltatásként az ügyfeleik részére. A csomagnak köszönhetően egyszerűen láthatják el több különböző ügyfél felügyeleti feladatait egyszerre, és a használat alapján, felhasználónként számolhatják fel a licencdíjakat, továbbá jelentéseket készíthetnek az auditok esetére.
A megoldások alkalmazásához a csomagban megtalálható NetIQ Services Director biztosítja a keretrendszert. A felhasználói fiókokat a NetIQ Account Management Service kezeli, amely arra is lehetőséget nyújt az ügyfelek számára, hogy importálják a már meglévő személyazonossági adatokat a HR rendszerből. A NetIQ IdentityAccess Service felügyeli a személyazonosságokat, illetve a felhőben vagy az ügyfélnél hosztolt alkalmazásokhoz történő hozzáféréseket. A NetIQ Privileged User Manager Service pedig az adminisztrátori jogosultsággal rendelkező személyek fiókjait ellenőrzi a Linux, UNIX és Windows környezetekben.
Ezzel egyidejűleg a hagyományos módon, a gyártónál is elérhetővé vált a NetIQ Identity Manager legújabb, 4.5 kiadása, amelynek segítségével a vállalatok egyszerűen, automatizáltan kezelhetik a személyazonosságokat a vállalaton belül. A megoldás egyszerű használatot kínál a beosztottak és vezetők számára egyaránt, kihasználva a felhőkörnyezetek és a mobilalkalmazások lehetőségeit. Az alkalmazotti kérések elküldéséhez és jóváhagyatásához új, intuitív kezelőfelületet biztosít, és a kapcsolódó rendszerekben is automatizálja az engedélyek kezelését. Az elfoglalt vezetők számára pedig natív mobilos alkalmazás áll rendelkezésre a kérések jóváhagyására. A megoldás teljes mértékben integrálható a NetIQ önkiszolgáló jelszókezelési megoldásával, így segít a helpdesk részleg munkaterhelésének csökkentésében.
Az új NetIQ Identity Manager egy üzleti analitikai felületet is tartalmaz a szerepek és erőforrások kezeléséhez, amely támogatja a szervezeteket a működtetési költségek visszafogásában. A termék riportkészítési képességei továbbá az auditok során felmerülő kérések teljesítésében is hatékony segítséget nyújtanak.