Az MNV Zrt. csaknem 90 millió forintot nyert az Elektronikus Közigazgatási Operatív Program keretében az „MNV Zrt. Adatgyűjtő és Jelentésfogadó Portál” tárgyú projektre, amelyet sikeresen valósított meg. A projekt számtalan célja közül a legfontosabb, hogy javuljon az állami vagyonra vonatkozó jelentések pontossága. A portálnak köszönhetően növelhető az ügyfelek elégedettsége.
Az Európai Regionális Fejlesztési Alap és Magyarország költségvetése által finanszírozott projekt az állami vagyoni körbe tartozó, az MNV Zrt. által közvetetten, a vagyonkezelők útján használt vagyonelemekre vonatkozó adatszolgáltatások biztosítására új online elektronikus szolgáltatási rendszert hozott létre.
A rendszer célja, hogy javuljon az állami vagyonra vonatkozó jelentések pontossága, naprakészsége, visszakereshetősége, valamint összesíthetősége, továbbá, hogy a vagyonkezelők jelentéseiben található hibák kijavítására azonnal lehessen intézkedni.
A projekt stratégiai célkitűzése, hogy az adatszolgáltatásokkal kapcsolatos ügyintézés térbeli és időbeli korlátok nélkül biztosított legyen: az év bármely napján, tetszőleges időpontban és helyen rendelkezésre álljon az adatszolgáltatásokkal kapcsolatos ügyindítási lehetőség.
A projekt fő eredményei: a jelentések fogadásával kapcsolatos igények és azok automatikus ellenőrzési mechanizmusaival kapcsolatos követelmények meghatározása, az adatgyűjtő rendszer létrehozása és integrációja az MNV Zrt. érintett rendszereihez, az adatszolgáltatók számára korszerű online szolgáltatások kialakítása és folyamatos biztosítása, a hatékony rendszerhasználat elérése érdekében az érintett külső felek számára megfelelő tájékoztató anyagok és tananyagok elkészítése és rendelkezésre bocsátása, az adatszolgáltatási kötelezettséggel kapcsolatos ügyek egyszerű, gyors és ellenőrzött elintézési lehetőségének folyamatos biztosítása, az MNV Zrt. felé érkező ad-hoc adatszolgáltatási igények támogatása.
A rendszer a próbaüzem sikeres lezárását követően 2015. január 1-jén indul el. A felhasználóbarát és megbízható portál egyik legnagyobb előnye, hogy a technológián alapuló elektronikus szolgáltatások kialakításával növelhető az ügyfelek elégedettsége.