- A TISR mind hatósági, mind katasztrófavédelmi, mind civil szempontból hasznosítható, de riasztási-mentési célokra és vízminőségi adatok gyűjtésére is alkalmas - tette hozzá.
A TISR megépítését indokolta, hogy dinamikusan fejlődő vízi turizmus van a Tiszán, és a hozzá tartozó mellékfolyókon, illetve a hajózási szabályzat módosítása szerint kötelező lesz a Tiszán a hajórádiók használata.
A Balatonon és a Dunán már kipróbált rádiós rendszer előnyei: a tiszai rádióforgalmazás folyamatosságát biztosítja, aminek különösen árvíz idején van nagy jelentősége; veszélyhelyzetek megoldását és rendészeti feladatok ellátását segíti; hozzájárul a környezetvédelmi monitoring rendszer kiépítéséhez - közölte Bakondi György, a BM Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság vezetője.
Mostanra elkészült a TISR Tiszabecstől Kisköréig terjedő szakasza, amely a folyó felső részét fedi le a rádiós átjátszóállomások és tíz darab, a folyó mentén elhelyezett parti állomás segítségével.
A TISR kiépítése 73 millió forintba került, amiből 33 millió forintot - pályázati források révén - a Rádiósok Országos Egyesülete, 40 millió forintot pedig a BM Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság állt.
A TISR első szakaszának kiépítését követően folytatják a rádióállomások telepítését a Kisköre alatti teljes Tisza-szakaszon, majd a Dráván is.
A segélyhívó rendszerek kiépítésének ideje a szükséges anyagi erőforrások előteremtésétől függ.