A legtöbb honlap megosztja partnereivel a vásárlók adatait, akik egyre többet és többet vásárolnak az interneten, és egyáltalán nem aggódnak adataik jövőjéért. Az Amazon.com augusztus 31-én felülvizsgálta, és megváltoztatta a vásárlók adatainak védelméről szóló gyakorlatát: a cég a vásárlókról gyűjtött információkat bárkinek eladhatja. A változásról természetesen értesítette az adatbázisban szereplő személyeket is. A Cnet szerint valószínűleg nem az Amazon lesz az egyetlen, aki eladja vásárlói adatait, hiszen ez jelentős jövedelemforrás lehet, és jelenleg a legtöbb online bolt (az Amazon is) nagy veszteségeket kénytelen elkönyvelni, amit valamikor, valamiből fedezni kell.
A Pew Internet & American Life Project felmérése alapján az internet-felhasználók 84 százaléka aggódik az adatok felhasználása miatt (de akkor vajon miért nem olvassák el az erről szóló oldalakat?), ugyanakkor 56 százalékuk minden további nélkül kiadja azokat az online tranzakciók során, és további 10 százalék kiadná azt, ha szükség volna rá.
Szerencsére az Amazon értesítette az érdekelteket, így a felhasználók eldönthetik, hogy továbbra is használják-e a cég szolgáltatásait, vagy elhagyják a céget, és inkább egy biztonságosabb boltot választanak, mert ugye senki sem szeret túl sok spam-et kapni...