A pénzintézet szerint az AH-részvény emelkedése csak attól függ, hogy mikor változik meg az általános piaci hangulat a távközlési papírok iránt.
Az Erste Bank elemzői szerint a hagyományos tévé- és rádióműsor-szóró tevékenység növekedési kilátása korlátozott, ezért - mint írták - az AH mind jobban figyel a távközlési piacra. "Az AH-nak mind az infrastruktúrája, mind a tapasztalata megvan e stratégia sikeréhez" - írták az elemzők.
Becslésük szerint az AH távközlési bevételei 2005-re évi 5,8 milliárd forintra nőnek, azaz 19,7 százalékát teszik majd ki a cég teljes bevételének, a mostani 6 százalék helyett, miközben a műsorszórás aránya a bevételben 61,4 százalékról 48,2 százalékra csökken. Az Erste Bank szerint az AH teljes bevétele 2005-re 29,4 milliárd forintra nő a tavalyi 16,5 milliárdról és az idénre előre jelzett 18,4 milliárd forintról.
Az AH 2005-re várható tiszta nyereségét 5,5 milliárd forintra becsüli az Erste Bank, a tavalyi 1,2 milliárd forint és az idénre előre jelzett 400 millió forint helyett. A tiszta nyereség rátája az elemzők szerint a tavalyi 7,6 százalékról és az idénre várt 2,2 százalékról 2005-re 18,8 százalékra nő.
Az Erste Bank szerint a mikrohullámú átvitel és a Vodafone-nak nyújtott szolgáltatások növelik majd elsősorban az AH bevételét. Az Erste becslése szerint a harmadik magyarországi mobilszolgáltató Vodafone Hungary, amely tavaly decemberben jelent meg a piacon, a jelenlegi 4,55 százalékos piaci részesedését 22,8 százalékra növeli 2005-ig. Az AH-nak 20 százalékos részesedése van a Vodafone Hungaryban.