A Huawei Technologies az okostelefonok magyarországi piacán 6 százalékos részesedéssel rendelkezett az idén szeptemberben a GfK Piackutató Intézet szerint, a kínai vállalat a jövőben növelni szeretné részesedését - derül ki a társaság közleményéből.
A Huawei Magyarországon - csakúgy, mint globálisan - a közép- és felsőkategóriás prémium termékekre összpontosított 2014-ben, és több 4G/LTE-képes készüléket mutatott be a hazai piacon. A közlemény szerint Magyarországon december végétől kapható a társaság zászlóshajó termékének számító Ascend Mate7 Prémium verziója.
A vállalat stratégiájának fókuszában globálisan 2015-ben is a prémium kategóriás 4G/LTE képes készülékek fejlesztése és piaci bevezetése áll, továbbá egy új, innovatív Androidos okosóra bemutatását is tervezi a cég. A Huawei jövőre is arra törekszik, hogy globális piaci részesedését tovább növelje.
A Huawei 2014 első kilenc hónapjában 96,26 millió készüléket adott el világszerte, ebből az okostelefonok száma elérte az 51,07 millió darabot. Az idei év negyedik negyedévében a közép- és felsőkategóriás készülékek szállításának további dinamikus növekedésére számít a vállalat, tekintettel a karácsonyi csúcsidőszakra.
A kínai információs és telekommunikációs technológiai vállalat a világ több mint 170 országában van jelen termékeivel és szolgáltatásaival. A cég 16 kutatás-fejlesztési központot működtet világszerte.
A Huawei fogyasztói üzletága egyike a Huawei Technologies Co. Ltd. három üzletágának, amely okostelefonokat, mobil szélessávú eszközöket, otthoni készülékeket és a készülékekhez tartozó szoftvereket kínál és fejleszt. A Huawei Device 2013-ban több mint 128 millió készüléket értékesített 9 milliárd dollár értékben.
A Huawei Technologies Hungary budapesti központtal 2005-től működik Magyarországon, Pécsett és Komáromban pedig egész Európát termékeikkel ellátó gyártási központot (Huawei Europe Supply Center), illetve Biatorbágyon szintén európai hatáskörű logisztikai központot üzemeltetnek (Huawei Europe Logistic Center). A vállalat Magyarországon kétszáz alkalmazottat foglalkoztat közvetlenül és mintegy háromezer embernek biztosít munkát közvetve. Magyarországi értékesítési árbevétele 2013-ban 30 milliárd forint volt és az idén ennek 12-13 százalékos növekedésére számít.