Mobilalapú banki- és pénzügyi, fizetési szolgáltatásokat indít kedden a Telenor Magyarország, amelyhez egy saját márkás hitelkártyát is piacra dobnak - jelentették be a távközlési vállalat vezetői sajtótájékoztatón Törökbálinton.
Az új megoldással az ügyfelek kedvező feltételek mellett, gyorsan és kényelmesen használhatnak majd pénzügyi szolgáltatásokat a Telenor MyCard hitelkártya igénylésével és aktiválásával okostelefonon.
A bemutatott szolgáltatás újdonsága, hogy egy hitelkártyához kapcsolódik, ahhoz pedig egy mobilapplikáció, a MyWallet, s így egy alkalmazásban egyesítik a Telenor mobilfizetési szolgáltatásait. A folyamatosan bővülő szolgáltatásokat nyújtó alkalmazás keddtől Android és - a várakozások szerint - karácsonytól iOS operációs rendszeren is elérhető lesz.
A biztonságos fizetés kedvéért a MyWallet a MasterCard standard globális fizetési megoldását, a MasterPasst is támogatja majd a közeljövőben.
Christopher Laska, a Telenor Magyarország vezérigazgatója az új szolgáltatás bemutatóján elmondta: az ügyfelek az egyszerű, biztonságos és kényelmes megoldásokat keresik a személyes pénzügyekben is. Hozzátette, az új szolgáltatást a Telenor magyarországi működésének huszadik évfordulóján vezetik be. Takács Zoltán, a Telenor Magyarország digitális szolgáltatásokért felelős vezérigazgató-helyettese a bemutatón elmondta, hogy a fejlesztés gyökerei 2005-ig, a mobilos vásárlás elindításáig nyúlnak vissza. Kifejtette, Magyarország nagy sikereket ért el a mobilos fizetés terén, "hiszen nincs még egy ország Európában, ahol például a parkolási díjfizetés több mint 50 százaléka mobilon zajlana le".
Takács Zoltán rámutatott, hogy a 86 százalékos magyarországi hipernet-lefedettség és a 45-50 százalékos okostelefon-telítettség arra utal, hogy a piac felkészült az új fizetési megoldások befogadására.
A Telenor új mobilos pénzügyi szolgáltatása a MyCard hitelkártya igénylésével keddtől vehető igénybe kezdetben a Telenor négy üzletében. A szolgáltatáshoz számos kedvezmény járul, például készpénz-visszatérítés, hipernet-árengedmény, illetve okostelefon-vásárlási kedvezmény. A szolgáltatás pénzügyi partnere a Budapest Bank Zrt.
Christopher Laska vezérigazgató elmondta, hogy a pénzügyi szolgáltatás partnerét hosszadalmas, több mint egy évig tartó értékelési folyamat során választották ki.