Félmillió magyar vásárol mobilról és tabletről

forrás: Prím Online, 2014. december 31. 09:49

A magyar internethasználók több mint háromnegyede vásárolt már legalább egyszer online, de csak minden ötödik fizetett elektronikus úton. Bár 2013-ban a magyar kiskereskedelmi eladások mindössze 3%-a történt az interneten (MTI), a nemzetközi trendekhez hasonlóan a hazai e-kereskedelem számai is dinamikus növekedést mutatnak

ShopAlike.hu partnerei megerősítették, a webáruházak számára a karácsony előtti hetek jelentik a legforgalmasabb időszakot, de a vevők számára is ezek azok a hetek, amikor a legtöbbet profitálhatnak az internetes vásárlásból. Ha online intézzük a karácsonyi bevásárlást, nem kell végigverekednünk magunkat a plázák tömött sorain, sőt, még a különböző leárazásokat is egyszerűbben nyomon követhetjük.

 

Online vásárlás határok nélkül

 

Az árak és a szélesebb kínálat miatt sokan külföldi webáruházakból is szívesen válogatnak, ezen vásárlók aránya pedig évről évre nő. A PayPal kutatása szerint a tavalyi évhez képest idén 21%-kal több magyar vásárolt külföldi webáruházból, bár a régió többi országához képest ez a szám elég alacsony. A legnagyobb növekedést a csehek produkálták (48%), mögöttük szorosan a lengyelek (45%), kicsivel lemaradva pedig a románok (36%) következnek.

 

A látványos növekedés ellenére még jócskán vannak olyanok, akik bizalmatlanok az online vásárlással kapcsolatban. A PayPal kutatásából kiderül, hogy a régióban a válaszadók 40%-a azért nem vásárolt külföldről, mert saját költségen történt volna a termék visszaküldése, de minden harmadik válasz a csomaggal kapcsolatos biztonsági kockázatokat is a visszatartó erők között említette.
 

 

Van hova fejlődni

 

A magyar webáruházak túlnyomó többségénél szintén a vevőre hárul minden költség, ami a csomagok visszaküldését illeti, talán ez is az oka annak, hogy itthon az elektronikai eszközök iránt van a legnagyobb kereslet. Érdekes módon tőlünk nyugatra ez a kategória csak a harmadik helyen áll a ruházati cikkek és szépségápolási szerek mögött, de ha a hazai kereskedők felismerik a költségek átvállalása alkotta piaci rést, a trend itthon is nagy valószínűséggel változni fog.

 

Mobileszközök

 

Az online termékkeresés és vásárlás terén a PC-k és laptopok komoly kihívói a minőségibb felhasználói élményt nyújtó okostelefonok és tabletek. Jelentőségüket jól mutatja, hogy a tengerentúli Black Friday-en vásárolt termékek negyedét már ezekről az eszközökről rendelték meg. A Nielsen adatai szerint ennél is nagyobb arányban vásárolnak vagy böngésznek mobil eszközeikről az európaiak: egyharmaduk shoppingol tabletről vagy okostelefonról.

 

A mobil eszközök térnyerése itthon is számottevő. Bár az eNET szerint már közel félmillióan említik a tabletet vagy az okostelefont, mint az online vásárlás egy eszközét, a felhasználók ezeket legtöbbször csak tájékozódásra, termékleírások olvasására és összehasonlításra használják.

 

A ShopAlike.hu online bevásárlóközpont összegyűjtött néhány fontos dolgot, ami segíthet, ha mobilról vagy tabletről szeretnénk vásárolni:

 

Böngészéshez használjunk termékkereső oldalakat! Ezáltal nem kell különböző webshopok kínálatát végignéznünk, hanem egy helyen válogathatunk a különböző kategóriák között.

 

Töltsünk le néhány hasznos alkalmazást, ami jól jöhet a vásárláshoz! Némelyikük már segítségünkre lehet a cipőméretünk meghatározásában, boltok keresésében vagy akár a termékkeresésben is. Érdemes rendszeresen figyelnünk az appStore, Google Play és a Windows Phone legújabb alkalmazásait.

 

Használjuk a „kedvencek” gombot! A legtöbb oldalon már megtalálható a funkció, így egy kattintással visszatalálhatunk a nekünk tetsző termékekhez.

 

Használjuk a szűrőket! Ha nincs konkrét termék, amit keresünk, csak valami új után böngészünk, a különböző szűrők segítségével beállíthatjuk az összes számunkra fontos keresési feltételt, így nagyobb valószínűséggel akadunk rá valami igazán hozzánk passzolóra.

 

Keressük az akciókat! Nemcsak méret, szín vagy ár szerint kereshetünk, néhány oldalon külön listázhatjuk az akciós termékeket is. Sőt, van, ahol még az akció nagysága szerint is sorba állíthatjuk a termékeket.