Az LG Electronics (LG) bemutatta fogyasztói elektronikai üzletágának idei stratégiáját, a vállalat ennek értelmében bővítené üzleti aktivitását globálisan – elsősorban piacvezető, komoly hozzáadott értéket képviselő termékein keresztül.
Az LG televízió-üzletágának idei technológiai, termékfejlesztési és marketingterveiről Brian Kwon, az LG Home Entertainment Company vezetője beszélt a CES 2015 nemzetközi szakmai kiállításon rendezett kerekasztal beszélgetésen Las Vegasban. Az alapos stratégia célja az LG versenyképességének és így nyereségességének javítása.
„Eltökélt szándékunk, hogy további lendületet adjunk az LG növekedésének a következő generációs otthoni szórakoztató technológiák területén. Ehhez innovatív megoldásokra és szolgáltatásokra van szükség” – mondta Kwon. „Jelentősen differenciált, a legmagasabb minőségi követelményeknek is megfelelő termékek fejlesztésével kívánjuk növelni az LG márka ismertségét világszerte. Utóbbi körbe tartoznak az OLED és az Ultra HD televíziók, illetve stratégiáink továbbfejlesztésével egy sor új, a „dolgok internetéhez” (Internet of Things, IoT) kapcsolódó megoldás integrációjára törekszünk, lehetővé téve, hogy felhasználóink problémamentesen kapcsolhassák össze tévéjükkel más eszközeiket” – tette hozzá a cégvezető.
Az LG a korábbinál is nagyobb hangsúlyt fektet a költséghatékonyságra, Kwon szerint ezzel jóval kedvezőbb helyzetbe kerül a társaság azon a globális televíziós piacon, amelyen az egyik legnagyobb kihívást a kínai gyártók támasztotta fokozott verseny jelenti, de a gyenge japán jen hatásait is ki kell védeni. „A széleskörű marketing- és termékstratégiák célja éppen az, hogy a nem minden esetben kedvező piaci és versenyfeltételek fényében javítsák az LG pozícióit” – hangsúlyozta a vezérigazgató.
Kwon négy stratégiai irányt vázolt fel annak érdekében, hogy megszilárduljon az LG vezető helyzete az otthoni szórakoztató termékek piacán. Ezek közé tartozik az OLED TV piacvezető szerepének fenntartása, az LG piaci részének növelése a 4K Ultra HD televíziók szegmensében, a vezető szerep megőrzése a kiemelkedő felhasználói élmények piacán, illetve az IT és audió-videó termékpaletta versenyképességének növelése.
Első hely a globális OLED TV-piacon
„Az LG 2014-ben arra összpontosította erőit, hogy lendületet adjon üzleti tevékenységének, elsősorban a jövőre pozícionálva önmagát, a zászlóshajónak számító OLED TV-kínálat aktív promóciójával” – fogalmazott Kwon. Az idei cél az LG OLED TV-k piaci penetrációjának erőteljes növelése – amit segít, hogy a visszajelzések alapján ezek a következő generációs készülékek eddig is kiemelkedően pozitív fogadtatásra találtak a piacon. Az LG OLED technológiája tökéletes feketét és minden igényt kielégítő színeket jelenít meg, ami lélegzetelállító látvánnyal párosul. Az OLED technológiák Kwon szerint összességében jelentősen hozzájárulnak ahhoz, hogy az LG továbbra is a prémium televíziózás globális piacának vezető szereplője legyen.
Az LG a versenytársak közül elsőként mutatott be 4K OLED tévét 2014 augusztusában, az idei CES-en pedig egy egész OLED termékcsalád demonstrálta fejlesztési potenciálját, köztük 77, 65 és 55 inch-es modellekkel, ívelt, lapos és állítható ívű kijelzőkkel. Az LG ezzel párhuzamosan konszolidálja globális OLED gyártási tevékenységét Észak- és Dél-Amerikában, Európában, illetve Ázsiában. Kwon szerint az LG mind nagyobb összeget költ OLED-fejlesztésekre is, az LG Display leánycég például már korábban 700 milliárd won, mintegy 635 millió dollár értékben fejlesztette gyártási kapacitását annak érdekében, hogy nagyobb OLED-panelek gyártására legyen képes.
Nem titkolt cél, hogy az OLED televíziók ára is minél inkább versenyképes legyen a piacon – ezt szolgálja az leányvállalatok közötti szinergiák mind jobb kihasználása, illetve a továbbfejlesztett alkatrészek és jövőbe mutató gyártási technológiák használata is. Kwon mindezektől az OLED TV-k forgalmának növekedését várja, hiszen egyre több vásárló számára nyílik meg annak lehetősége, hogy a prémium tévék piacán megtapasztalja az LG OLED előnyeit más alternatívákkal szemben. Az LG a piaci igényeknek megfelelően bővíti OLED TV-kínálatát, az erőteljes marketingstratégiát pedig régiós vezető elektronikai kiskereskedőkkel kötött stratégiai megállapodások teszik majd teljessé.
Nagyobb részarány a 4K Ultra HD televíziók piacán
Az LG a CES 2015-ön mutatta be ColorPrime tévécsaládját, amelynek tagjai a piacon meglehetősen kedvezően fogadott 4K Ultra HD TV készülékek is. Ezek továbbfejlesztett színskálát, világszínvonalú dizájnt, kiemelkedő hangminőséget nyújtanak, illetve a társaság új, a felhasználói kényelmet előtérbe helyező webOS 2.0 okostelevíziós platformját alkalmazzák. A ColorPrime család olyan 4K Ultra HD televíziókkal is bővült, amelyek a Quantum Dot technológiával mutatják be az LG elkötelezettségét a lehető legmagasabb minőség iránt.
„A CES összességében nagyon jó lehetőséget kínál a vásárlóknak arra, hogy megismerjék az LG teljes 4K Ultra HD TV kínálatát” – tette hozzá Kwon. A kibővített termékpaletta 40 és 105 inch közötti készülékeket tartalmaz, ívelt és lapos kivitelben egyaránt, olyan innovatív megoldásokkal, amelyek kiemelik az LG-t más gyártók közül.
Az LG mindezek alapján piaci részesedésének gyors bővülésére számít a 4K Ultra HD televíziók globális eladásaiban idén és a következő években is. A marketingtevékenységet pedig a leányvállalatok közös tevékenysége erősíti majd egy sor olyan üzleti területen, mint a kutatás-fejlesztés, terméktervezés, értékesítés vagy maga a marketing.
Kiemelkedő felhasználói élményt hoz a webOS 2.0
A CES 2015 keretén belül bemutatott webOS 2.0 okostelevízió-platform az LG méltán sikeres webOS rendszerének továbbfejlesztett változata. Kwon szerint ez az újabb lépés is ahhoz járul hozzá, hogy az LG megőrizze vezető szerepét a felhasználói élmény terén is. A vásárlók olyan élményekre vágynak, amelyek egyszerre lenyűgözőek és minden igényt kielégítenek. A webOS-t eredetileg is a „Make TV Simple Again” filozófia jegyében tervezték, ellensúlyozandó a mindennapok egyre inkább és túlzottan is komplex rendszerei által okozott frusztrációkat – azaz a valóban egyszerű tévézés élménye érdekében. A sikert jelzi, hogy az idei első félévben a webOS-t futtató Smart TV-k eladásai várhatóan átlépik az egymillió darabot.
Versenyképesebb audió-videó és IT termékek
Az LG számára kiemelt feladat 2015-ben a házimozi- és egyéb videó-üzletágak átalakítása, a nyereségesség javítása. Erősödik például a high-end monitorok promóciója, mind a 21:9 UltraWide készülékeknél, ívelt monitoroknál, mind az Ultra HD kijelzőknél. A társaság emellett növekedési potenciált lát az új hangprojektorok (sound bar), illetve a Music-Flow (többszobás) audiótermékek piacán is, ezek ugyanis már az elmúlt időszakban is stabilan növekvő népszerűségnek örvendtek a vásárlók körében. Az LG természetesen az új üzleti lehetőségeket is keresi, amire jó alapot kínálnak a vállalat technológiai-fejlesztési képességei az IT és a IoT, illetve az okos otthonokat szolgáló innovációk területén.