Az exportáló vállalatok világszerte nagyobb arányban értek el bevétel- és profitnövekedést, mint a kizárólag belföldre fókuszáló cégek – ezt már felmérések igazolják. Egy cég számára minden egyes újabb ország piaca a forgalom megtöbbszörözésének lehetőségével kecsegtet, azonban a növekedő költségek számos vállalkozást tántorítanak el a lehetőségtől. Azonban ha egy cég tartósan növekedni kíván, az egyik legmegfelelőbb megoldás lehet a külföldi jelenlét. A kezdeti befektetések idővel akár olyan mértékben is megtérülhetnek, hogy a további külföldi piacokra már rutinosabban, kisebb ráfordítással tudnak belépni.
A magyar kis- és középvállalkozások jelentős része azonban egyelőre nem merészkedik az országhatárokon túlra, alig tizedük használja ki az exportban rejlő lehetőségeket pedig a tartós növekedéshez ez a legbiztosabb út. Most pedig a támogatás sem hiányzik az induláshoz.
A kormányzat nagy hangsúlyt fektet a hazai kkv-k exporttevékenységének bővítésére, a célkitűzése szerint a magyar export egyharmada az Európai Unión kívüli, gyorsan növekvő országokba fog irányulni 2018-ra a keleti nyitás politikájának megfelelően, miközben a nyugat-európai és az amerikai export is bővül. Mindeközben cél az is, hogy az exportáló kkv-k száma a jelenlegi kétezerről tizenkétezerre növekedjen. A külügyi és külgazdasági tárca exportösztönzési és tanácsadási segítséggel, valamint helyi kereskedelmi szolgáltatásokkal ösztönzi a kkv-kat a piacnyitásra.
A BKIK és a Piac & Profit január 22-i konferenciáján Szabó László külgazdasági és Glattfelder Béla nemzetgazdasági államtitkárok személyesen tájékoztatják a kkv-döntéshozókat az új exportsegítő hálózat szolgáltatásairól, előnyeiről, valamint megismerkedhetünk a kereskekdőház-hálózat világszerte egyre növekvő számú irodáinak tevékenységeivel. Relációként bőséges információkat adnak a legjobb szakértők a piaci lehetőségekről. A „Piacbővítés exporttal” című konferencia részletes programja és regisztráció itt érhető el.