A világ legnagyobb online zeneszolgáltatójának stockholmi közlése szerint további 45 millió felhasználó vette igénybe 2014 végéig az ingyenes szolgáltatásokat. Csak november óta további 2,5 millióan előfizettek a szolgáltatásra.
A Spotify felhasználói a rendelkezésre álló hatalmas zenetárból ingyen hallgathatnak dalokat és albumokat az internet segítségével. Az egyes dalok közötti reklámok kiiktatásához 8-11 euróért (2500-3500 forintért) havi szolgáltatásra fizethetnek elő. Mobil eszközökön, például okostelefonon csak előfizetés keretében vehetők igénybe a Spotify szolgáltatásai.
A svéd cég nem hozza nyilvánosságra pénzügyi adatait, csupán annyit, hogy a nyereség 30 százalékát tartja meg, a fennmaradó 70 százalék a művészeket és a jogtulajdonosokat illeti.
A Spotify üzleti szemléletét azonban heves kritikák érik. Taylor Swift amerikai popénekes például novemberben bejelentette, maradéktalanul letilt minden tőle származó zenét a Spotifyról. Döntését azzal indokolta, hogy a cég túl keveset fizet a művészeknek és a jogtulajdonosoknak. A Spotify szerint viszont a cég "legalább fizet egy keveset, miközben az illegális letöltések után az alkotók semmit sem kapnak".