A nyomtatóipar trendjei 2015-ben

forrás: Prím Online, 2015. január 23. 17:02

Erőre kapott a dokumentumkezelési iparág tavaly és a Xerox előrejelzései szerint ez a biztató trend idén is folytatódik. AA kutatócég azt jósolja, hogy az elkövetkező három évben közel 3 százalékkal növekszik a dokumentumkezelési piac és ezen belül az irodai szegmensben lesz a legszembetűnőbb a bővülés, mivel felhő – és mobilnyomtatási megoldások egyre jobban előtérbe kerülnek a vállalatoknál világszerte.

Az elkövetkező években fokozatosan kiszorulnak a piaci versenyből az egy funkciós berendezések. Azok a vállalkozások is, amelyeknél ma még egyfunkciós nyomtatók működnek, rövidtávon áttérnek a nyomtatásra, szkennelésre és faxolásra alkalmas multifunkciós készülékekre. Ugyanakkor a  Xerox globális trendelemzése szerint nem csökken a jövőben sem a kereslet a fekete-fehér berendezések iránt. Bár a színes gépek előretörésre egyre látványosabb, azért az irodai feladatokra továbbra is inkább mono készülékeket használnak. A prognózisuk alapján 2018-ban a dokumentumkezelési feladatokat ellátó berendezések két harmada még mindig fekete-fehér lesz.

 

Nem változik a formátumok népszerűségi rangsora sem. A Xerox előrejelzése szerint az A4-es berendezések előnyben maradnak az A3-al szemben. Ez részben az A4-es dokumentumok nagyobb elterjedtségének és az ezeket előállító készülékek kedvező fenntartási, üzemeltetési költségeinek tulajdonítható.
 

 

A Xerox szakértői úgy látják, hogy a közeljövőben még jobban megnő az igény világszerte a felhő-megoldásokra, illetve az alkalmazásokra a dokumentumkezelés terén is. Ehhez kapcsolódóan a mobilnyomtatás és menedzselt nyomtatási szolgáltatások mindennapos megoldásokká válnak a vállalatoknál. Előbbi hozzásegíti a cégeket az üzleti folyamataik meggyorsításához az irodán kívüli munkavégzés biztosításával. Utóbbi révén pedig a vállalatok költséghatékonyabban, versenyképesebben menedzselhetik a dokumentumkezeléssel járó feladataikat. A Xerox a közelmúltban újította meg MPS szolgáltatását, amely három fő pillérre épül: a felmérésre és optimalizálásra, a biztonságra és integrációra, valamint az automatizálásra és egyszerűsítésre.