A kínai internetes kereskedelmi portált üzemeltető Alibaba Group Holding bevétele hiába nőtt éves szinten 40 százalékkal 2014 utolsó negyedévében, még így is kevesebb lett, mint amennyit a piaci elemzők vártak.
Az Alibaba tájékoztatása szerint bevétele 2014. október-decemberében elérte a 4,22 milliárd dollárt, de ez elmaradt a 4,45 milliárd dolláros piaci várakozástól. Az Alibaba részvényárfolyama emiatt nagyjából 6 százalékkal csökkent csütörtök délután New Yorkban a tőzsdén kívüli forgalomban.
Tavaly a negyedik negyedévben az Alibaba oldalain a vásárlások 42 százalékát már valamilyen okostelefonról vagy táblagépről intézték. Ez az arány 2014 harmadik negyedévében 36 százalék volt, 2013 negyedik negyedévében 20 százalék. A mobileszközöket aktívan használó ügyfelek száma egy év alatt 265 millióra nőtt 136 millióról.
A vállalatnak még gondot okozhat, hogy Kínában a héten vitába keveredett egy kormányzati ellenőrzési szervvel, amely hamis áruk forgalmazásával gyanúsítja az oldalt. Az Alibaba elismerte, hogy nem tökéletes a működése, fel is lép a hamisítványok terjedése ellen, de kritizálta a kínai hatóságokat vizsgálati módszereik miatt.
Az Alibaba nyeresége a tavalyi év negyedik negyedévében 28 százalékkal csökkent éves szinten, 964 millió dollárra esett, és 37 cent lett a részvényenkénti nyereség. A korrigált részvényenkénti nyereség azonban már nőtt, 13 százalékkal, részvényenként 81 centre.