Röviddel kilenc óra előtt leállt a MÁV számítástechnikai szervere, emiatt átmenetileg nem elérhető a MÁV és a MÁV-START honlapja, valamint az ország egész területén nem üzemel az internetes jegyátvételi rendszer, nem működik a vasútállomási menetjegy-automaták többsége. Az Elvira menetrendi kereső és jegyértékesítő rendszer üzemel. A szakemberek a szerver gyártóját bevonva jelenleg is dolgoznak a hiba elhárításán, mindent megtesznek, hogy újra az utasok rendelkezésére álljanak az informatikai rendszerek és az automaták.
A MÁV utas- és jegyértékesítési rendszereit kiszolgáló, többszörös biztosítással ellátott számítástechnikai szervere röviddel kilenc óra előtt meghibásodott. A hiba műszaki elhárítását a szolgáltató haladéktalanul megkezdte, a gyártó bevonásával. A leállás a MÁV és a MÁV-START honlapját, az e-Ticket jegyeladási rendszert és a vasútállomási jegykiadó automatákat érinti, emiatt nem lehetséges a korábban az interneten megvásárolt vasúti menetjegyek automatákból történő átvétele. Az Elvira menetrendi kereső és az otthon nyomtatott jegyvásárlás továbbra is elérhető a www.elvira.mav-start.hu linken.
A műszaki hiba miatt a pénztárak előtti sorban állási idő várhatóan meghosszabbodik minden nagyobb vasútállomáson, pályaudvaron, ezért a MÁV-START Zrt. figyeli az utasforgalom alakulását, és – lehetőségei szerint – több pénztár kinyitásával segíti a várakozási idő csökkentését. A vasúttársaság azt javasolja az utasoknak, hogy a menetjegyváltáshoz vegyék igénybe a budapesti belvárosi menetjegyirodát is (V. kerület, József Attila u. 16.), amely a mai napon 9-től 18 óráig tart nyitva.
Azokon az állomásokon, ahol a jegykiadó automata nem működik és pénztár sincs, a vonaton pótdíj nélkül lehet jegyet venni.
Azok az utazók, akik már az interneten keresztül megváltották a belföldi menetjegyüket, de még nem nyomtatták ki a jegykiadó automatából, a menetjegy nélkül is felszállhatnak a vonatra az alábbi feltételekkel:
· megadják a jegyvizsgálónak az e-mail címüket és a vásárlás időpontját;
· a jegyvizsgáló utasleadási lapot állít ki az utazás adatai alapján;
· Az utasleadási lapot az utasnak el kell juttatnia a MÁV-START Zrt. ügyfélszolgálatára e-mailben (eszrevetel@mav-start.hu), faxon (06-1-511-2093), levélben (MÁV-START Zrt. Ügyfélszolgálat, 1426 Budapest, Pf.: 56.) vagy személyesen;
· amennyiben később igazolódik, hogy az utasnak volt érvényes jegye a rendszerben, az utasleadási lapon szereplő díjakat nem kell megfizetni.Az intézkedéshez kérjük utasaink szíves közreműködését.
A társvasutak érintettsége folytán az ebben az időszakban interneten vásárolt nemzetközi jeggyel utazni szándékozók – ha még nem vették át a menetjegyüket – csak új menetjegy váltásával kezdhetik meg utazásukat. Az újonnan váltott menetjegyet kezelési költség levonása nélkül visszaváltják, amennyiben az utazást követően az utas az internetes vásárlási adatait (regisztrált e-mail cím, a vásárlás időpontja), és az újonnan váltott eredeti jegyét benyújtja a MÁV-START Zrt. az Ügyfélszolgálatára. A MÁV-START szeretné a sajnálatos körülmények okán a lehető legkevesebb kényelmetlenséget és fáradságot okozni, ezért kérjük, hogy az át nem vett jegyeket utólagosan már ne vegyék ki a kioszkokból. Az Ügyfélszolgálat elérhetőségeiről és helyszíneiről a MÁVDIREKT 06-40-49-49-49 telefonszámán érdeklődhetnek.
Az internetes jegyeladási rendszerben naponta átlagosan 3 ezer belföldi és 120-150 nemzetközi jegyvásárlási tranzakció zajlik, a jegyautomatákból pedig napi átlagban 5 ezren vásárolnak jegyet a pénteki napok kivételével, amikor akár másfélszeresére nő az elektronikus jegyértékesítés. Az okozott kényelmetlenségekért az utasok elnézését kéri a vasúttársaság.