Cseh pénzügyi tanácsadó portálok

Nyíri Miklós, 2000. szeptember 19. 11:01
A cseh pénzügyi tanácsadó cégek sem akarnak lemaradni a portálnyitási versenyben. A Finance.cz, a Penize.cz és a Fincentrum már megindították internetes szolgáltatásaikat.
A Finance.cz nemrégiben tervezte át a portál designját, remélve, hogy így naprakészebb és professzionálisabb megjelenést nyújt. A három éve alakult brnói cég kilenc belső munkatárssal dolgozik. A cseh hírügynökség híreit közvetítik, és elemzéseket-kommentárokat közölnek a biztosítási szektorról, az adózásról, a lízinglehetőségekről, a valutaárfolyamokról. Rövid távon legfőbb bevételi forrásuk a reklám. (A Deutsche Bank nemrégiben nyilvánosságra hozott felmérése szerint a hirdetések 45%-a a portálokon keresztül fog megjelenni 2010-ben, és felhasználónként több mint 73 dolláros évi bevétellel lehet majd számolni.) Hosszú távon viszont pénzügyi termékek értékesítéséből kívánnak megélni.

A Penize.cz hasonló témákkal foglalkozik, de a megközelítsük más: a cseh átlagembert célozzák meg. “Az emberek 90%-a nem tudja, mihez kezdjen a pénzével. Ha rajtuk múlna, életük végéig a bankban tartanák” - mondja a Penize vezetője, Thomas Prouza. A site napi egy-két cikket közöl, és a pénzügyi szolgáltatások minél teljesebb bemutatására törekednek.

Azt gondolják, hogy a reklám mint bevételi forrás nagyon jelentős hosszú távon is, mert célzott reklámokat lehet elhelyezni a site-on. Másik lehetőség az oldalakon elhelyezett linkekből befolyó bevétel. A Penize tálcán kínálja fel az ügyfelet a pénzügyi vállalkozásoknak. És ez további ”haszonnal” jár, a felhasználó visszajelzést küldhet az általa kipróbált szolgáltatásokról-pénzügyi cégekről. A digitális aláírás bevezetése óta pedig lehetőség nyílott a szolgáltatások on-line értékesítésére is. Ezenfelül a Penize elszámolóházként is funkcionál. Tervezik, hogy Szlovákia és Lengyelország irányába terjeszkednek - Magyarország távolabbi cél.

A Fincentrum az átlagembert és a szakmát is megcélozta. Hiteles információs és tanácsadó szolgáltatássá akarják fejleszteni magukat. Tranzakciókból és hirdetésekből származnak a bevételeik. Még kérdéses, hogy a pénzintézetek milyen szívesen látnak egy site-ot közvetítőként, de az biztos, hogy rengeteg a közvetíteni való termék, mondja Zirij Zaoralek, a vállalkozás vezetője. Ezen a site-on is ingyenesek a hírszolgáltatások. A Fincentrum szintén szeretne terjeszkedni, és további tőkebevonást terveznek - írta a Prague Business Journal.