Telefonon, illetve interneten akár munkaidőn túl is intézhetik ügyeiket a budaörsiek, miután minden eleme elkészült a több mint 47 milliós uniós forrásból elindított és önkormányzati pénzből folytatódó, egyre népszerűbb programnak – közölte a polgármesteri hivatal sajtóreferense.
Nagy Ildikó Emese a projekt előzményeiről elmondta, hogy egy 2012-es vizsgálat egyértelművé tette: a budaörsiek kényelmét nagymértékben szolgálná a telefonos ügyféltájékoztatás kiépítése, valamint a hivatali időn túli ügyintézés lehetősége. Ezt az igényt figyelembe véve nyújtott be, majd nyert pályázatot 2013. januárjában az önkormányzat az ügyfélszolgálat korszerűsítésére.
Az elnyert támogatásból egyebek mellett operátorokat és távmunkásokat képeztek ki a feladatra, például a munkájuk alapját képező szoftver használatára. Az operátorok a hivatalban fogadják a hívásokat munkanapokon reggel 7 és 8 óra, valamint kedden, szerdán és csütörtökön délután 4 és 7 óra között. Az általános tájékoztatáson kívül segítenek az egyes ügyek előkészítésében (például dokumentumokat, adatlapokat küldenek az ügyfeleknek), és akár sms-ben is lehet kérdezni tőlük.
A kommunikációt könnyíti, hogy az internetkapcsolattal rendelkezők számára (ez a helyi lakosság háromnegyedét jelenti) videótelefonon keresztül az ügyintézési útvonalak is megmutathatóak, s a munkatársakkal csetelve is kapcsolatba lehet lépni. Az internettel nem rendelkező lakosok városszerte ügyintézési pontokon vehetik igénybe a speciális szolgáltatást - mondta a sajtóreferens, megjegyezve: az interaktív program rugalmasságát jelzi, hogy a kollégák egy része otthonról látja el feladatát.
Az interaktív ügyfélszolgálat Budaörs honlapján, a segitahivatal@budaors.hu e-mail címen, valamint a 23/880-440-as telefonszámon érhető el.