Keresi a világ legfontosabb videojátékait egy amerikai múzeum, amely "hírességek csarnokában" helyezné el a modern társadalomra és kultúrára legnagyobb hatást kifejtő elektronikus játékokat.
A rochesteri Strong Játékmúzeumban már található egy hasonló gyűjtemény, amely a legnagyobb hatású hagyományos játékok - köztük a Rubik-kocka - előtt tiszteleg. Az intézmény az új csarnokot különféle konzolos, számítógépes és mobiltelefonos játékoknak szenteli.
"Az elektronikus játékok megváltoztatták azt, ahogy játszunk, tanulunk és viszonyulunk egymáshoz" - hangsúlyozta G. Rollie Adams, a múzeum vezetője.
Bárki nevezhet játékokat az évente megrendezendő megmérettetésre, a döntősöket egy szakmai bizottság fogja kiválasztani. Az idei nevezési határidő március vége.
A legfontosabb játékokat az újságírókból, tudósokból és videojáték-szakértőkből álló zsűri több kritérium alapján szelektálja: népszerűség, élettartam, földrajzi elterjedtség, valamint a más játékokra, a populáris kultúrára és általában a társadalomra gyakorolt hatás mértéke a legfontosabb szempont.
A kezdeményezést méltatta Don Daglow játéktervező is, az 1981-es Utopia című legendás videojáték fejlesztője, akinek a nevéhez fűződik a világ első grafikus online szerepjátéka, az 1991-es Neverwinter Nights is
Daglow szerint a videojáték-tervezők ugyanazt tűzik ki maguk elé célként, mint amit egy jó film vagy televíziós program akar elérni: szórakoztatni és elgondolkoztatni az embereket. A Strong múzeum maga is foglalkozik videojátékok és a hozzájuk kötődő relikviák - például vállalati feljegyzések és személyes iratok - gyűjtésével és megőrzésével, amelyekből összesen több mint 55 ezer található a birtokában.