Talán meglepetésként hat, hogy a világ legnépszerűbb videómegosztó portálja nem nyereséges, pedig valóban így van. Bár a YouTube már mint mint egymilliárd felhasználóval büszkélkedhet, mégis évek óta veszteségesen üzemel.
A YouTube-nak havi szinten több mint egymilliárd aktív felhasználója van, ennek ellenére működése nem nyereséges. A vállalathoz közel álló források a The Wall Street Journalnak beszéltek arról, hogy a Google tulajdonú videómegosztó oldal nem termel nyereséget.
A YouTube tavaly 4 milliárd dollár bevételt hozott a Google-nak, amely növekedést jelent a 2013-as 3 milliárdhoz képest, viszont miután kifizetik a tartalomfeltöltőknek járó reklámbevételekből származó összegeket és a berendezések működési költségeit, még mínuszba is kerülnek.
Vagyis nagyon jó dolog, hogy vannak hirdetők, akik termelik a bevételeket, de a tartalmakat feltöltők is részesednek az összegből, hiszen az ő videójukban jelent meg a hirdetés. Így fordulhat elő az, hogy míg egy tartalommegosztó „meggazdagodik” a hirdetési bevételekből, a YouTube még mindig nem termel nyereséget.
Úgy tűnik tehát, hogy még több mint egymilliárd felhasználó sem képes változtatni a mutatókon, hiszen már évekkel ezelőtt is ez volt a helyzet. Az új piaci belépők és a fokozódó verseny sem segít a YouTube helyzetén, valamint az sem, hogy a nézőközönség jelentős részét tinédzserek és húszas éveikben járó fiatalok alkotják, akik nem kifejezetten elégítik ki a minél szélesebb rétegeket megcélozni vágyó hirdetők igényeit.
Forrás: Techspot.com