A tanulmányból továbbá az is kiderül, hogy a dot-com cégek nem ügyfeleik igényeinek kielégítésére (a megbízások teljesítésére és website-juk minőségére), hanem elsősorban stratégiai szövetségek kiépítésére, a piacvezető cím megszerzésére összpontosítanak. A megkérdezettek csupán 15%-a gondolta úgy, hogy rövid távú sikerei elérésében a megbízások teljesítése is fontos szerepet játszik. Ezzel szemben a hagyományos vállalatok 31%-a a megrendelések első osztályú teljesítését, az intenzív reklám-, illetve marketingtevékenységet, valamint a megfelelően megtervezett honlapot tartotta a dot-com cégek azonnali sikerét elősegítő legfontosabb tényezőnek.
A hagyományos cégek közül minden második rendszerint rövid távú gondolkodással és nyereségszerzéssel vádolta az európai dot-com vállalkozókat. Az amerikai internetes cégekről pedig még többen állították - csaknem a megkérdezettek kétharmada -, hogy azokat a rövid távon elérhető bevétel által motivált vállalkozók működtetik. Meglepő módon maguk a dot-com cégek (57%) a hagyományosoknál (49%) sokkal inkább hajlottak arra, hogy az európai webes vállalkozások vezetését "rövidlátónak" minősítsék. Minderre némi magyarázattal szolgál, hogy - mint a tanulmányból kiderül - a dot-com cégeknek viszonylag rövid idő alatt kell jövedelmezővé válniuk. A válaszadók 61%-a vallotta, hogy azoknak - azt megelőzően, hogy a hagyományos árfolyam/nyereség aránnyal kezdenék mérni őket - maximum 3 év alatt már nyereséget kell termelniük, és mindössze 15%-uk szerint van öt évük vagy annál is hosszabb idejük a bizonyításra.
Az új gazdaságban a hagyományos cégek annak ellenére - derült ki a felmérésből -, hogy nem rendelkeznek a dot-com cégekre jellemző tulajdonságokkal, egy sikeres internetes vállalkozás létrehozásához jobb helyzetben vannak a pusztán dot-com vállalkozásként üzemelőknél, mivel a sikertényezők között piaci és pénzügyi erejük, üzleti gyakorlatuk nagyobb súlyt képvisel, mint az internetes cégek újszerű gondolkodása, agilitása és nagyobb műszaki szakértelme.