Ötven százalékkal nőtt az egyik legnagyobb kínai internetes vállalat, a Tencent Holdings nettó nyeresége 2014 utolsó negyedévében. A profit 5,86 milliárd jüanra (270 milliárd forint) nőtt a 2013-as utolsó negyedéves 3,91 milliárd jüanról.
A jó negyedéves eredményben jelentős szerepe volt a vállalat online játékaiból származó bevételeinek. A személyi számítógépeken (PC), táblagépeken és okostelefonokon futó internetes játékokból 11,96 milliárd jüan bevétele volt a Tencentnek, 41 százalékkal több, mint egy évvel korábban.
A Tencent összesített negyedéves bevétele 20,98 milliárd jüan volt 2014. október-decemberében, éves szinten 24 százalékkal nőtt. Az elemzőket nem lepte meg a növekedés, és arra számítanak, hogy a következő negyedévekben is egyre több bevételt generálhatnak az online játékok és a játékok mellett futó hirdetések.
A kínai cég számára a következő kihívás, hogy hogyan tudja növelni az online üzenetküldő szolgáltatásain és az internetes közösségi oldalain keresztül termelt reklámbevételét.
A Tencent csoporthoz tartozik a WeChat és a QQ üzenetküldő program. A QQ-nak okostelefonokon és táblagépeken 576 millió aktív felhasználója volt tavaly december végén, a WeChat programnak pedig 500 millió felhasználója.