Trónfosztott NBC olimpiai weboldal
Kiss Ádám Zoltán Kiss Ádám Zoltán, 2000. szeptember 22. 20:13
A Nielsen/NetRatings felmérése szerint az NBCOlympics.com látogatottsága keddről szerdára, egyetlen nap alatt, 5,4 millióról 3,5 millióra csökkent. Az NBC visszaesése a hivatalos Olympics.com-ot segítette az első helyre az olimpiai témájú weboldalak között.
Ebben valószínűleg bizonyos mértékig az is közrejátszott, hogy ezen a weboldalon lehetett több mint 70 ezer olimpiai jegyet megrendelni. A General Electric tulajdonában levő NBC-nek a televíziós szereplés sem megy a legfényesebben. A Nielsen Media Research eredményei szerint a csatorna 16,4 pontos nézettséget ért el szerdán, a játékok alatt előre tervezett 17,5-18,5 ponthoz képest, ez nagyjából 16,5 millió háztartást jelent, mivel egy pont egymillió-nyolcezer háztartást képvisel. A ZDNet szerint a vártnál rosszabb nézettség arra kényszeríti a vállalatot, hogy még 20-28 százalék reklámidőt préseljen be programjába, az olimpia kezdetéhez képest, mivel a 900 millió dollárnyi előre eladott reklámhelyhez nem ilyen nézettségi adatokat garantált, és ilyenkor a bevált gyakorlat szerint többet, vagy ingyen adják le a reklámokat. Az NBC helyére feltörekvő weboldalak között ott a Yahoo!, valamint az Excite@Home, és két japán weboldal, a nikkansports.com és a Yahoo! japán nyelvű oldala, a sports.yahoo.co.jp is benyomult az első tíz közé.