Hónapok óta tartó tárgyalások után a Microsoft és a Yahoo bejelentette új megállapodásukat, mely módosította a korábbi együttműködési szerződésüket. A Yahoo számára több lehetőség nyílik a keresési forgalmának felhasználására, és változtak a hirdetésszervezésre vonatkozó szabályok is.
Új megállapodást kötött a Microsoft és a Yahoo. A tárgyalások Satya Nadella, Microsoft és Marissa Mayer a Yahoo elnök-vezérigazgatója között zajlottak. Az eredeti megállapodás tárgyalásakor, 2009-ben még egyikük sem volt a cég vezetője. A két cég közötti megállapodás a szolgáltatásokért fizetett jutalék tekintetében nem változott. A Microsoft továbbra is biztosítja a fizetett és algoritmikus keresési szolgáltatást a gépeken, és 88%-ot fizet a Yahoo számára a Bing hirdetések bevételéből.
A korábbi szerződéshez képest két lényeges változás történt. Az egyik, hogy a Yahoo kiterjesztheti a keresési rendszerét bármilyen platformra. Jóllehet, a forgalmának nagy részében Bing hirdetéseket szolgál ki, de a fennmaradó százalékban tud új üzleti partnereket keresni, esetleg saját hirdetéseket eladni.
A másik jelentős változás, hogy mostantól a Microsoft a kizárólagos üzletkötője a Bing hirdetési platformnak, míg Yahooé a Gemini hirdetési platform. Korábban a Yahoo kezelte a Bing kereső hirdetéseit is.
Ez azt jelenti, hogy míg a Yahoo csökkenti, a Microsoft növeli a hirdetési csapatát. Mindkét cég azt tervezi, hogy integrálja a sales munkatársakat a mérnök csapatba, így jobban tudják majd segíteni a hirdetéssel foglalkozó csoportot. A munkaköri átalakítások a nyár folyamán várhatók.
Marissa Mayer azt mondta, hogy a keresőrendszerek még mindig gyerekcipőben járnak, és ez az együttműködés segíthet abban, hogy naggyá tegyék őket. A keresőrendszer mindig fontos szerepet játszott a Yahoo életében, és ez az együttműködés nagyon jelentős a számukra.