Ismét összeülnek a cégek vezetői, hogy az etikus üzleti magatartást megvitassák. A Piac és Profit soron következő rendezvénye június 4-én lesz.
A cégek üzleti morálja alapvetően a vezető, vezetőség hitvallását, etikai elveit, emberi értékrendszerét tükrözi vissza. Van-e különbség a multinacionális és a családi kis-, középvállalkozások etikai értékrendje között? Lehet-e tudatosan beépíteni a tisztességes emberi értékrendeket a cégbe vagy ez csak a vezetők és az ott dolgozó emberek magukkal hozott magas emberi moralitásán múlik?
Tisztességes árkialakítás, a szerződések és fizetési határidők betartása, a munkavállalók és alvállalkozók kiszolgáltatottságának nem kihasználása, a természet, környezet tisztelete, értékként kezelése, felelősségvállalás a cégtől függő emberi, természeti, társadalmi környezetért, s még sorolhatnánk, mit is értünk etikus üzleti magatartáson. Számon lehet-e már kérni a cégeken termékük, szolgáltatásuk etikusságát? Mondhatja-e magáról egy vállalat, hogy etikus, ha terméke, szolgáltatása károsít embert, állatot, természetet? Emberi, társadalmi értékeket rombol?
Elfogadható-e még az az érv, hogy az etikus üzleti magatartás nem kifizetődő? Egyáltalán hosszú távon melyik a nyerő: tisztességtelen, önző profithajhászás, vagy a tisztességes, emberi, etikus üzletvitel?