A világ legnagyobb tömegközlekedési konferenciáján és kiállításán, az UITp-n Milánóban június 8-10 között mutatta be az Ericsson a hálózatba kapcsolt buszmegálló koncepcióját. A koncepció 3G, LTE vagy Wi-Fi kiscella technológiát alkalmaz.
A hálózatba kapcsolt buszmegálló kiscellás infrastruktúrája kiegészítő bevételi forrásokat biztosíthat a tömegközlekedési vállalatoknak, hiszen bérbe adható telekommunikációs mobilszolgáltatóknak a hálózataik bővítése céljából. Emellett természetesen a felhasználók számára is fontos funkciókat nyújt. A mobil szélessáv hagyományos fogyasztói felhasználásán kívül a hálózatba kapcsolt buszmegálló olyan funkciókat is kínál, amelyek munkába járók számára lehetnek hasznosak.
Ilyenek lehetnek a kijelzők, amelyek valós idejű információkat jelenítenek meg a buszok helyzetéről, valamint az érintőképernyők, amelyek interaktív térképeket, helyi híreket, turistainformációkat és hirdetéseket nyújthatnak. Ezenkívül a zárt hálózatú televíziós kamera (CCTV), a pánikgomb és a gombnyomásra lehetővé váló beszélgetés is beépíthető funkciók, amelyek növelik a biztonságot, és segítségükkel az utasok elérhetik a segélyszolgálatot vagy a rendőrséget.
A hálózatba kapcsolt buszmegálló koncepcióján kívül az Ericsson három további technológiát is bemutatott a kongresszuson:
Kiscella szolgáltatás - a hálózati kapacitás növelésének és megosztásának bevált módja olyan környezetben, ahol nem gazdaságos további makrocellákkal bővíteni a szolgáltatói hálózatokat.
Közlekedési felhőszolgáltatás - egy felhő alapú szolgáltatás koncepció, amely lehetővé teszi a valós idejű forgalmi és útállapot-adatok megosztását a hálózatba kapcsolt járművek, valamint a járművek és a forgalmi felügyelet között
Mobilitás mint szolgáltatás - egy, a multimodális közlekedés elterjesztését elősegítő koncepció, ahol a magán- és a tömegközlekedés kombinálható és az e-jegyeket okostelefonokon tárolják.
hirado.hu / mmonline.hu