A kuponos/bónuszos oldalak népszerűsége töretlen - s ahogy sokasodnak, úgy nő a panaszosok száma is.
Ahogyan egyre inkább terjednek ezek az oldalak, egyre több a panasz is – avatta be a hirado.hu-t Kiss Anita, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság szóvivője.
A vásárlók sok esetben nem kapnak megfelelő tájékoztatást a kupon felhasználásával kapcsolatban. Egy vendéglőben felhasználható kupon eladásakor például nem közölték a vevővel, hogy milyen ételekre lehet felhasználni a kedvezményt. Arra is volt példa, hogy az egyik ilyen oldalon hirdetett szálloda bezárt, s ezzel a vásárlók csak akkor szembesültek, amikor megérkeztek.
Tavaly 19 szolgáltatót ellenőrzött a fogyasztóvédelem, és kiderült 18 nem tett eleget a jogszabály által előírt kötelezettségeinek. Ez 95 százalékos kifogásolási arány.
A leggyakoribb probléma, hogy nem tüntetik fel a honlapon a törvény által előírt információkat. Kilenc vizsgált weboldal nem adott tájékoztatást a panaszkezelés módjáról. Hat honlap semmiféle útmutatást nem közölt az elállási-felmondási joggal kapcsolatban. Tíz vállalkozás esetében az volt a kifogás, hogy nem tették közzé, az elállásra 14 napja van a vásárlónak.
Hasznos tanácsok, ha kuponos oldalon vásárolunk
1. Fontos tudni, hogy minden internetes vásárlás esetén megilleti a vásárlót az indokolás nélküli, 14 munkanapon belüli elállási jog.
2. A vásárlónak joga van visszakapni a pénzt. Ha azonban a későbbi beváltás lehetőségét választja, ügyelni kell rá, hogy annak felhasználhatósági időkorlátja lehet.
3. A kupon vásárlása előtt érdemes körültekintően elolvasni, hogy milyen szolgáltatást kap a vevő és milyen feltételekkel. A kuponok felhasználhatóságának sokszor rövid beváltási ideje van.
4. Célszerű a vásárlás előtt a kuponnal kapcsolatos információkat rögzíteni. Például kinyomtatni, vagy a képernyőről képet készíteni („print screen”) és elmenteni a számítógépre. Ez megkönnyítheti az utólagos bizonyíthatóságot.
5. Előfordulhat, hogy a kiugróan kedvezményes ár nem is létezett soha. Mindig érdemes utánanézni, hogy a kedvezményes ár valóban kedvezményes-e. Vita esetén ennek segítségével támasztható alá, hogy a kuponnal elérhető szolgáltatás nem felelt meg a szerződéskötéskor vállalt feltételeknek.
6. Fontos tanács még, hogyha a szálláshely vagy az ahhoz kapcsolódó szolgáltatások nem felelnek meg az előzetes tájékoztatásnak, illetve szerződéses feltételeknek, akkor a vásárló – hibás teljesítésre hivatkozva – követelheti a szolgáltatás díjának mérséklését.
Mivel ilyen sok volt a hiányosság, ez a terület idén is az éves vizsgálati terv része – mondta el Kiss Anita.
forrás: hirado.hu