Míg két-három évvel ezelőtt csupán minden tizedik, 2015-ben már minden negyedik társkereső mobilról keresi az igazit – derült ki a Randivonal legfrissebb statisztikáiból. Sőt, mára már minden hatodik mobileszközt használó társkereső tabletről jelentkezik be az oldalra
„Azt gondolhatnánk, hogy a mobiltelefonról ismerkedők csak felületesen használják az oldalt, gyorsan és csak néhány oldalt néznek végig, megnézik például, hogy kaptak-e levelet, hiszen vélhetően útközben vagy olyan környezetben (pl. munkahelyi irodában) használják a társkeresőt, ahol nincs lehetőség a hosszas nézelődésre, levelezésre. Ez azonban egyáltalán nem így van, sőt!” – árulta el Móczár Rudolf, a Randivonalat is üzemeltető Dating Central Europe Zrt. marketing és ügyfélszolgálati vezetője.
A társkereső oldal statisztikáiból az látszik, hogy telefonról alkalmanként több mint fél perccel hosszabb ideig társkeresőznek a felhasználók, mint teszik azt laptopról vagy asztali számítógépről. De a legalaposabbak a tabletes felhasználók, ők másfél perccel tovább maradnak az oldalon, mint desktopos társaik.
Az okostelefonról ismerkedők közül a Sony készülékeit használók alkalmanként 10 percet is elidőznek a társkereső oldalon vagy a mobilapplikációban, őket az LG és a Samsung tulajdonosok követik. A leggyorsabbak a Huawei-t és az iPhone-t használók, ők alkalmanként alig valamivel több, mint 8 percet tartózkodnak az oldalon.
A Randivonal statisztikáiból kiderül az is, hogy meglepő módon teljesen máshogy ismerkednek az iPhone és az androidos készülék tulajdonosok, legalábbis a társkereső mobilapplikációban más-más funkciókat használnak előszeretettel. Míg az iPhone-osok több időt töltenek el a keresésnél, hogy számukra a legmegfelelőbb társat megtalálják és gyakrabban is nézegetik más fotóit, mint az androidosok, addig utóbbiak az üzenetírást és olvasást használják gyakrabban az almás telefonos társkeresőknél. Az iPhone-os tehát inkább nézelődni szeret, míg az androidos kommunikálni.
Legnépszerűbb márka a társkeresők körében egyébként a Samsung, mely a látogatások 28%-áért felel. A dobogó második fokára az iPhone került 21%-kal, őket követi sorrendben a Sony (12%) és a Nokia (8%).