2015. július 1-jétől a PayPal Vásárlóvédelmi Programja a fizikai termékek mellett az inmateriális árucikkekre és szolgáltatásokra is kiterjed, mint például a digitális zene, digitális könyv, digitális játékok, utazásra jogosító jegyek, vagy letölthető szoftverek.
A PayPal folyamatosan fejleszti a fogyaszók érdekeinek védelmét szolgáló vásárlóvédelmi programját. A vállalat tavaly a fizikai árucikkek körén belül a megrendelésre készült egyedi termékekre is kiterjesztette a védelmet, továbbá 45 napról 180 napra emelte fel a vásárlói követelések benyújthatóságának időszakát. A most bevezetett új elem alapjául egy az Egyesült Királyságban 2014-ben indított kísérleti program eredményei szolgáltak, amely során a brit felhasználók pozitívan fogadták a vásárlói védelem szolgáltatásokra és digitális termékekre történő kiterjesztésének lehetőségét.
„Arra számítunk, hogy a jövőben a digitális árucikkek és a digitális szolgáltatások lesznek az online kereskedelem növekedésének motorjai. A PayPal Vásárlóvédelmi Programjának inmateriális árucikkekre történő kiterjesztése egy régóta ismert problémára nyújt megoldást, és a vásárlás kockázatának csökkentésével valóban nagy segítség lesz az ilyen jellegű termékek és szolgáltatások megvásárlását tervező vásárlók számára” – mondta el Damien Perillat, a PayPal közép- és kelet-európai régióért felelős ügyvezető igazgatója. „Hiszünk benne, hogy a digitális árucikkekre és szolgáltatásokra kiterjesztett védelemnek köszönhetően nőni fog a vásárlói bizalom, és ezzel nem csak maguk a vásárlók, hanem a kereskedők is hasznát látják majd a bővítésnek”
A PayPal Vásárlóvédelmi Program körében nem tartozó tételek július 1-jétől kizárólag a következők: ingatlanok, vállalkozások, rendelésre gyártott termékek („a leírásnak nem megfelelő” követelések esetén), ipari gépek, árucikkek, amelyek a készpénzzel egyenértékűek, és olyan tiltott tételek, amelyek szerepelnek a PayPal vonatkozó szabályzatában (PayPal’s acceptable use policy).