A Nikon még az elsők között jelent meg a Facebookon, most pedig már az Instagramon is követhető 2015. július 9-től. Az új közösségi oldalon ráadásul egy különleges, kifejezetten fesztiválozóknak szóló fotópályázatot is hirdet, melyben 2016-os hazai fesztiválbérletet lehet nyerni.
A játékosok 18 egyedi fotós téma közül válogathatnak a @NikonHungary Instagram oldalán, amely a fotópályázat ideje alatt (2015. július 9-augusztus 22. között) egy gigantikus fesztiváltérképpé változik. Azok, akik legalább 1 fotót feltöltenek, indulnak a nikonos ajándékokért, akik pedig legalább 5 témához töltenek fel fotót, esélyesek a fődíjra, egy 2016-os fesztiválbérletre az általuk választott fesztiválra.
A fotópályázatba az egyik legismertebb hazai nikonos street fotós, Soós Berci is beszállt, hiszen az ő képeivel inspirálják – 18 különböző Instagram aloldalon – a fesztiválfotósokat. Berci korábbi soundos, szigetes és voltos fotói mellett az idén készült, friss fesztiválfotókat is közzéteszik majd ezeken az aloldalakon, így érdemes bekövetni őket.
Miért indította el a Nikon a magyarországi Instagram oldalát? Kérdésünkre a következőt írták a márka képviselői: “A fotózás egy közös, univerzális nyelv, amelyet bárki megtanulhat beszélni – függetlenül attól, hogy milyen készülékkel bontogatja szárnyait. A Nikonnál szeretnénk, hogy a magyar fiatalok először megtalálják egyedi látásmódjukat, játsszanak és kísérletezzenek, és csak azután foglalkozzanak a készülékkel. Mi segítünk a tanulási folyamatban és a gép kiválasztásában is – a Facebookon és most már Instagramon is.