Életkor és nem szerinti szűrő is megadható a Facebook videóknál

Vértes Judit, 2015. július 24. 16:31

A Facebook oldalán megjelenő videóknál már nem csak azt lehet beállítani, hogy milyen nyelvterületen vagy országban jelenjen meg, hanem azt is, milyen korú és nemű felhasználók oldalán. 

A Facebook videó platformja kezd vetekedni a YouTube-bal, ezért a közösségi oldal több lehetőséget biztosít hirdetőinek a reklámok beállításánál, így a korábbi nyelv és ország kiválasztási lehetőségen kívül az is beállítható, milyen korú és nemű emberek lássák az adott tartalmat.

Lehetőség van arra is, hogy csak azok lássák az adott videót, akik megkapnak egy bizonyos linket, ez a „titkos” mód hasonlít a YouTube  „unlisted” funkciójára.

A Facebook videoplatformja rohamosan fejlődött az elmúlt évben, megnégyszerezte a forgalmát. A vállalat oldalán több, mint 4 milliárd videót néznek naponta – jóllehet, a Facebook 3 másodpercet már nézettnek tekint, szemben a YouTube 30 másodperces időkorlátjával.
 


A Facebook igyekszik minél több pénzt nyeni a videók segítségével, ezért különböző új típusú hirdetéseket vezet be. A hirdetőknek pedig különböző célcsoportok beállítását teszi lehetővé.

Ebben a hónapban kezdte tesztelni a Facebook az olyan hirdetéseket, melyek az egymás után nézett videók sorozata között jelennek meg.

A Facebook azon is dolgozik, hogy elkülönítse a videókat a Hírfolyamtól, és egy külön falat hozzon létre, ahol különböző kategóriájú videók jelennének meg. 

A Facebook nagy előnye a hirdetők szemében a rengeteg személyes adat, mely alapján könnyebb a hirdetések targetálása.

 

 

Forrás: Mashable.com; képek: chip.eu, digiday.com