Mobilalkalmazásokkal akar visszakapaszkodni az Adidas

MTI Sajtóadatbank, 2015. augusztus 6. 14:38

Fitness alkalmazásokat fejleszt a Runtastic, amelyet most vett meg a német ruhagyártó.

A német adidas AG sportfelszerelés gyártó vállalat 220 millió euróért megvásárolta a testedző alkalmazásokat és készülékeket fejlesztő és gyártó osztrák Runtastic GmbH vállalat többségi tulajdonrészét - közölte az Adidas.

A 2009-ben alakult és mostanra 140 alkalmazottat foglalkoztató, testedzési alkalmazások fejlesztésével foglalkozó osztrák cég fő részvényese 50,1 százalékkal az Axel Springer SE médiakonszern volt egy érdekeltsége révén. Az Axel Springer 2013-ban 22 millió euróért vásárolta meg a részesedést, a mostani ár tizedéért.

 



A Runtastic részvényeinek többi része egy magánbefektető, valamint az alapítók, Florian Gschwandtner, Alfred Luger, Rene Giretzlehner és Christian Kaar között oszlik meg, akik az adidas konszern keretében is tovább irányítják majd a Runtastic tevékenységét.

A Runtastic 20 alkalmazásának több, mint 70 millió felhasználója van világszerte. Az adidas folyamatosan veszített piaci részesedéséből az Egyesült Államokban a testedzési segédeszközök és alkalmazások terén úttörő Nike Inc ellenében. Az Under Armour Inc pedig tavaly vette át tőle a második helyet.

Az Under Armour az idén vásárolta meg a MyFitnessPal testedzési alkalmazást 435 millió dollárért, valamint az Endomondo testedzési alkalmazást 85 millió dollárért. Az Armour szerint az üzletek 120 millióra növelték Connected Fitness közösségi platformja tagjainak a számát, ami így a világ legnagyobb testedzési és fitness online közössége lett.