Miben különböznek nők és férfiak, amikor okostelefonjaikat, táblagépeiket és számítógépeiket úgymond értelmes célokra használják?
Sokatmondóak a kutatás eredményei. Az még nem meglepő, hogy legtöbben emailezésre, fészbukozásra, SMS-ezésre, bankolásra és vásárlásra használják ezeket az eszközöket. Az igazán érdekes dolgok akkor derülnek ki, ha összehasonlítjuk a számokat női-férfi bontásban is.
Megtudhatjuk például, hogy sokkal több nő (44 százalék) használja a kütyüjeit arra, hogy egészségesen éljen, táplálkozzon, és fizikailag fitt maradjon, mint ahány férfi (29 százalék). Rengeteg alkalmazás és internetes felület segíti azokat, akik egészségesen akarnak étkezni, rendszeresen sportolnak, valamilyen egészségügyi problémájukat akarják megoldani életmódváltással, vagy egyszerűen csak formában akarnak maradni. Ezek a tartalmak már magyarul is elérhetők, a legnépszerűbb okostelefon-alkalmazásoknak pedig létezik magyar verziója is. Vagyis ma már mindenki megtalálhatja a személyére szabott segítséget.
Az is kiderült, hogy sokkal több nő használja kapcsolattartásra a számítástechnikai eszközöket: jóval többen fészbukoznak (+7 százalék), SMS-eznek (+5 százalék) vagy használnak instant üzenetküldő alkalmazásokat (+7 százalék), mint például a WhatsAppot, a Skype-t vagy a Snapchatet nyomogató férfitársaiknál.
A magyar felhasználók közel kétharmada (63,5 százalék) szokta térképnézésre, navigációra igénybe venni okostelefonját, táblagépét, vagy számítógépét. Minden negyedik (24,5 százalék) honfitársunk streamel filmeket vagy TV-műsorokat a netről. Itt azonban a férfiak dominálnak: mindkét esetben 5 százalékpont a különbség javukra.
Arra is választ adott a kutatás, hogy milyen tartalmakat töltenek le a magyar nők és a férfiak. Eszerint azok a nők, akik tanulásra, képzésre használják okostelefonjukat, táblagépüket, számítógépüket, egy átlagos napon 51 percet töltenek ezzel, szemben a férfiak 41 perces átlagával. Még jelentősebb a különbség az e-könyveket, digitális magazinokat olvasók körében: az alább látható ábra szerint ebben a nők 19 percet „vernek rá” a férfiakra, napi átlag 53, olvasással töltött perccel.
hirado.hu