Sikerrel szerepelt a Tel-Avivi DLD (Digital Life Design) innovációs fesztiválon tíz magyar kezdő technológiai projekt.
Magyarország izraeli nagykövetsége kezdeményezte és szervezte a feltörekvő magyar vállalkozások megjelenését a világ egyik legjelentősebb innovációs fesztiválján, ahol kedden külön szekcióban mutatkoztak be a magyar projektek, főként izraeli befektetők előtt. Az idén másodszor szerepel itt Magyarország külön a hivatalos program részeként. Szakmai partnerként három magyar szervezet csatlakozott a delegáció kialakításához. A Budapesti Vállalkozásfejlesztési Közalapítvány, a Magyar Nemzeti Kereskedőház Zrt., valamint a Design Terminal. Együtt tíz, nemzetközi szinten is kiemelkedő magyar startupot választottak ki. A szervezetek a szakmai szempontok alapján zsűrizett legjobb cégek közül azokat segítették a bemutatkozás lehetőségéhez, amelyeknek az izraeli befektetői környezethez igazodó projektjeik voltak.
Szalai Piroska, a Budapesti Vállalkozásfejlesztési Közalapítvány kuratóriumának elnöke, az MTI tudósítójának elmondta, hogy nem először hirdettek meg startup-pályázatot, több közép-európai várossal közösen már részt vettek egy hasonló európai uniós kezdeményezésben, a Be Smartban, és az ott kialakított módszerek segítségével gyorsan ki tudták választani a főváros legfelkészültebb vállalkozásait.
Azbej Tristán, technológiai tudományos attasé kiemelte, hogy a kiváló, világszínvonalú ötletek mellett komoly kihívást jelent a magyar cégeknek a globális piacon való megjelenés, a remek projektek sikeres üzletté változtatása. "Az izraeli high-tech iparnak éppen ez az egyik erőssége, ezért látom fontosnak, hogy a kezdő magyar vállalkozók megismerjék és tanulhassanak az itteni gyakorlatból" - mondta.
Kovács László, aki öt éve magyar befektetői tőke bevonásával próbálja segíteni a fejlődést egy magánbefektetői inkubátorház működtetésével, szintén elkísérte a magyar delegációt, mert a megjelent tíz cégből kettő náluk kezdte munkáját.
A Tel-Avivban megjelent cégek képviselői az MTI-nek elmondták, hogy elsősorban üzleti kapcsolatrendszerük építését, tőkebefektetőket, visszajelzéseket és szakmai információkat remélnek a fesztiválon való szerepléstől.
A Joket Tao nevű projekt képviselője, Mátyás Bence az eseményt jellemezve elmondta, hogy "itt még a trafikban is egy potenciális befektetővel találkoztam, akivel névjegykártyát cseréltem és rögtönzött tárgyalásokba kezdtem".