A British Telecom (BT) hazánkban működő Európai Szolgáltató Központja alig több mint egy év alatt másfélszeresére növelte létszámát, így alkalmazottainak száma először érte el Magyarországon az 1500 főt.
A munkaerő felvételt az indokolta, hogy a növekvő üzleti volumennek és az új ügyfeleknek köszönhetően folyamatosan bővülnek a központ meglévő szolgáltatási területei, és az elmúlt időszakban négy újabb tevékenységgel is gazdagodott a szolgáltatás-portfóliója. A BT többek között Magyarországon hozta létre az IP alapú kommunikációs hálózatok tervezésével foglalkozó európai tudásközpontját. A bővülésnek köszönhetően a magyar regionális központ munkatársai a vállalat budapesti és debreceni irodáiból jelenleg már 17 különböző szolgáltatási területen több mint 3000 multinacionális vállalatot és kormányzati szervezetet támogatnak. A szolgáltatási területek közé tartozik többek között az ügyfélmenedzsment, a pénzügyi szolgáltatások, a hálózati és IT megoldások valamint különböző üzleti támogató szolgáltatások. „A magyar központ mára a BT nemzetközi üzletvitelének és mindennapi működésének fontos stratégiai bázisává vált, és hazánk egyik legnagyobb, legkomplexebb üzleti támogató központjává fejlődött” – mondta el Faragó Andor, az Európai Szolgáltató Központ ügyvezetője.
A központ évek óta tartó dinamikus fejlődése folytatódik: az következő 12 hónapban további 200 fő felvételét tervezik, főként műszaki, informatikai és az üzleti adminisztráció területén. Ennek érdekében a vállalat a debreceni és budapesti irodáit is bővíti. „Néhány héten belül újabb 100-100 fő befogadására alkalmas irodaterületet adunk majd át mindkét városban” – jelentette be az ügyvezető.
Ésik Róbert, a Nemzeti Befektetési Ügynökség (HIPA) elnöke kiemelte: „Magyarországon ma már közel 100 szolgáltató központ működik, több mint 36 000 embert alkalmazva, ami jól mutatja a szektor fontosságát és a magyar munkavállalók kiemelkedő felkészültségét.