Digitális művészeti triennálét rendez a Magyar Elektrográfiai Társaság (MET) Szekszárdon, a Digitális Agóra című tárlat tematikája a fény nemzetközi évéhez kapcsolódik.
A szombaton, a szekszárdi Művészetek Házában és a Babits Mihály Kulturális Központban nyíló kiállításon 128 alkotó 240 művét láthatja a közönség - mondta Haász Ágnes, a társaság elnöke.
Az alkotásokat pályázaton választották ki, amelyre a MET új eljárásokat szintetizáló, eredeti kifejezésmódot és tartalmi, technikai problémákat is felvető műveket várt; ennek megfelelően a digitális nyomatok mellett a kiállításon megjelennek a fényinstallációk, videoinstallációk, videofilmek, objektek - azaz térbeli digitális alkotások is - tette hozzá.
A globális felmelegedésről például szerepel egy számítógép-alkatrészekből készült, interaktív fényinstalláció, ami reagál a néző mozdulataira, a művek többsége azonban digitális nyomat lesz - jegyezte meg.
Az első digitális művészeti triennálén - amely az 1994-ben, Szekszárdon indult országos színesnyomat triennále folytatása -, 23 meghívott külföldi művész is kiállít. Bemutatkozik többek közt a dél-koreai Csang Szo Kim, a Németországban élő orosz elektrográfia-művész, Eugenia Gorcsakova és az Angliában alkotó Bolygó Bálint, aki a 2015-ös Nemzeti Szalon kiállítója is volt. A hazai meghívott alkotók közül mások mellett Nagy Gábor György, Lux Antal, Herendi Péter, Detvay Jenő műveivel találkozhat a közönség. Kiállítanak néhányat Csíkvári Péter (1953-2012) szobrász- és grafikusművész fotóalapú digitális képei közül is.
"A mai kor kiváltsága, hogy a művészek az elektrográfia kísérletező eszközeivel fejezhetik ki magukat. Az alkotók a fényt olyan módon tudják megjeleníteni, ahogyan az elmúlt művészettörténeti korokban nem lehetett. A műfajnak nincs kánonja, számunkra olyan, mint egy kaland, felfedező út" - mondta a társulat elnöke.
Az október 31-ig látható tárlatról decemberben katalógus jelenik meg.