Rekordrészvétellel zárult az idei Internet Hungary, melyen jelen voltak a hazai infokummunikációs szakma legfontosabb döntéshozói és véleményvezérei. A monstre rendezvény keretében két nap alatt tíz különböző konferencia vizsgálta a digitális ipari forradalom által előrevetített mélyreható társadalmi és gazdasági változások lehetséges irányait.
Több mint 1600 látogató volt kíváncsi Magyarország legnagyobb infokommunikációval és digitális gazdasággal foglalkozó szakmai rendezvényére. Az eseményen több mint 200 hazai és külföldi szakember tíz különböző tematikájú konferencia mentén vizsgálta a digitalizáció és az online tér rohamos fejlődése miatt felmerülő húsbavágó kérdéseket.
Szó esett egyebek mellett a digitális társadalom hazai lehetőségeiről, a digitalizáció kereskedelemre kifejtett hatásáról, az online reklámozás és közösségi média legfrissebb trendjeiről, a tartalom marketingről, a neuromarketingről vagy a HR szakma digitális forradalom okozta kihívásairól.
Rendszerszintű változásokat hoz a digitalizáció
Az idei Internet Hungary központi témája a változás és az ehhez való alkalmazkodó képesség volt. A világ szélvész gyorsan halad a digitális forradalom útján, mely néhány éven belül elképesztő, rendszerszintű változásokat hozhat a gazdasági és társadalmi berendezkedésben.
Köves Alexandra ökológiai közgazdász előadásában kifejtette, hogy a digitalizáció hamarosan olyan kihívások elé fogja állítani az emberiséget, melyekre csak a jelenlegi rendszeren kívüli gondolkodással lehet válaszokat adni. Így a fogyasztói társadalom helyett eljöhet a szolgáltatói társadalom kora, amikor például a mosáshoz nem lesz szükség minden otthonban mosógépre, hanem kizárólag szolgáltatókra – cégekre, vagy akár a szomszédra – akik kitisztítják a ruhát. Ennek jelei már ma is kristálytisztán láthatók, elég csak az Über vagy az Airbnb példájára gondolnunk.
Percenként másfélmillió netes tartalom születik
A fiatalok, felnövekvő generációk számára az internet vált az első számú médiummá, hiszen az online térben elérhető minden számukra izgalmas tartalom. Magyarország számára kulcsfontosságú a szélessávú internet eljuttatása minden háztartásba, és kifejezett kormányzati cél is, hogy 2018-ra mindenhol legalább 30 Mbit/s legyen a letöltési sebesség – hangzott el Karas Mónika, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság elnökének előadásában. A digitális „boom” grandiózus méretét és az internet további előretörését jól illusztrálja, hogy mérések szerint percenként másfélmillió különböző netes tartalom születik világszerte.
A vásárlói döntések 95%-a nem tudatos
Az Internet Hungary egyik legnépszerűbb szakmai programja egy nagyon új és izgalmas területtel, a neuromarketinggel foglalkozott, melynek célja, hogy a reklámok agyunkra, tudatalattinkra kifejtett hatását tanulmányozza. Az előadások során szó esett arról, hogy a vásárlói döntések 95%-a nem tudatos, hiszen az érzelmek és számos egyéb faktor is fontos szerepet játszanak. Sas István reklámpszichológus kifejtette, hogy az úgynevezett „priming” (magyarul előfeszítés) segítségével a fogyasztók hangulata, érzelmi állapota pozitív irányba befolyásolható, mely segít a reklámokban megfogalmazott üzenetek befogadásában.
A Neticle nyerte a startup versenyt
Az Internet Hungary kiemelt figyelmet szentelt a hazai startup ökoszisztémának is, ezért egy külön konferenciát biztosított a témának. Ennek keretében egy több mint egymillió forint összdíjazású startup versenyre is sor került: az előszűrésen továbbjutó nyolc induló vállalkozás mutatkozhatott be a szakmai zsűrinek illetve a nagyközönségnek. A szoros versenyben végül a Neticle nevű online média-, fórum- és közösségi média figyelő szolgáltatás végzett az élen. A második helyezést és a közönségdíjat a Remotaid nevű otthoni magzati szívhang figyelő rendszer nyerte el, míg a harmadik díjat a webshopok vevőszerzését segítő Optimonk kapta.