A ComScore adatai szerint a legfontosabb amerikai keresőpiacon négy százalékkal csökkent a Google piaci részesedése.
Az elmúlt egy évben a Google piaci részesedése négy százalékkal zsugorodott a legfontosabbnak tartott amerikai piacon. A Google-tól a Microsofthoz tartozó Bing, és a Yahoo keresők hódított el számottevő piaci részesedést – írja az ite.hu.
A Google piacvesztése akkor kezdődött, amikor a Firefox megállapodott a Yahoo-val, hogy az az addig alapértelmezett keresőt a Google-t, a Yahoo-ra cserélik. Ez néhány hónapon belül két százalékos piacvesztést eredményezett, amit a Google aktív kampánnyal igyekezett ellensúlyozni.
Rövid ideig sikerült ugyan megállítaniuk a piacvesztést, és az elvesztett piaci részesedés néhány tized százalékát visszanyerni, ám ez csak ideiglenesnek bizonyult.
A Yahoo térnyerését követően a Bing is erősödni kezdett és az elmúlt egy évben fokozatosan 1,5%-ot hódított el a Google-tól. Így egy év alatt 4%-kal csökkent a keresőóriás piaci részesedése az amerikai piacon.
Fontos hangsúlyozni, hogy a ComScore adatai az asztali gépen történő keresésekre vonatkoznak, a mobil keresések terén a Google továbbra is szárnyal, és piaci részesedése megközelíti a 90%-ot, a Bingnek 7, a Yahoo-nak nagyjából 4%-a van.
A Google idén újabb kihívás előtt áll. A piaci információk szerint az Apple-Google megállapodás idén lejár. Jelenleg az Apple böngészőjének a Safarinak a Google az alapértelmezett keresője. A piaci értesülések szerint, mind a Bing, mind a Yahoo szeretné leváltani a Google-t ebben a böngészőben is, ami a Google számára újabb komoly piacvesztést eredményezhetne. A Safari böngésző az Egyesült Államokban a harmadik legnépszerűbb böngésző.
Forrás: ite.hu