25 éves srác keres a legtöbbet a YouTube-on

MTI Sajtóadatbank, 2015. október 17. 15:52

A PewDiePie néven ismert videojáték-kommentátor 12 millió dollárt (3,2 milliárd forintot) keresett az elmúlt évben.

A Forbes magazin közlése szerint a svéd Felix Kjellberg vezeti az első alkalommal összeállított listát, amelyen olyan személyek szerepelnek, akik rövid online videókból hatalmas bevételre tesznek szert.

A YouTube-sztárok többnyire azzal keresnek pénzt, hogy különböző termékeket jelenítenek meg a csatornájukon, és osztoznak a YouTube hirdetési bevételein. Néhányan szerepelnek filmekben, könyveket írnak, turnéra mennek és zenét adnak el. Rendkívül népszerűek a fiatalabb korosztályok körében, különböző márkák az ő segítségükkel igyekeznek elérni a fogyasztók újabb generációját.

 



A Forbes listáján a második helyet megosztva érte el a Smosh nevű, Ian Hecoxból és Anthony Padillából álló tréfacsináló kettős, valamint a Fine-testvérek, Benny és Rafi Fine. Mindkét produkció 8,5 millió dollár (2,3 milliárd forint) bevételre tett szert a YouTube csatornájukból.

A táncoló hegedűművész, Lindsey Stirling a negyedik helyet szerezte meg 6 millió dollárral (1,6 milliárd forint), míg az ötödik helyet holtversenyben Rhett and Linke komikuspáros és a KSI néven ismert videojáték-kommentátor, Olajide Olatunji érte el 4,5 millió dollár (1,2 milliárd forint) bevétellel.

A leginkább a milliárdosokról vezetett listáiról híres Forbes magazin különböző online források (Nielsen, IMDb), valamint menedzserekkel, ügyvédekkel, iparági bennfentesekkel és magukkal a sztárokkal készült interjúk alapján állította össze a YouTube legjobban kereső előadóit felsoroló listáját. A magazin közlése szerint a november 2-án megjelenő számban olvasható adatok az online sztárok adók és kezelési költségek kifizetése előtti bevételeit tükrözik.