Az OTP Bank és a PortfoLion Regionális Magántőke Alap megvásárolja a Szallas.hu Kft. száz százalékos tulajdonrészét a Central Médiacsoporttól, és a két alapító tagtól, Varga Zoltántól, és Dorcsinecz Józseftől.
A tranzakcióval a PortfoLion Regionális Magántőke Alap 70 százalékos míg az OTP Bank 30 százalékos tulajdonrészt szerez a vállalkozásban. A tranzakciót az eladók oldaláról az EY Tranzakciós Tanácsadói csapata bonyolította.
A Szallas.hu Kft. piacvezető online szállásközvetítéssel foglalkozó társaság, amely a magánszemélyek számára online szállásfoglalást biztosító szallas.hu portállal 2014-re közel 10 milliárd forintos forgalmat ért el. További két terméke a kedvezményes utazási ajánlatokat kínáló szallasguru.hu, és a vállalati rendezvényeket és utazásokat segítő konferneciahotelek.hu. A szallas.hu Magyarország mellett a régió számos országában nyújt online szállásfoglalási szolgáltatást. A külföldi országok közül Horvátország, Lengyelország, Románia és Szlovákia a legmeghatározóbb piaca a vállalatnak.
A közlemény idézi Szigetvári Józsefet, a Szallas.hu Kft Ügyvezetőjét, aki elmondta: a társaság célja továbbra is a Szallas.hu Kft. belföldi vezető pozíciójának megerősítése, a jelenlét fokozása a meglévő külföldi piacokon, valamint az intenzív lengyelországi terjeszkedés.
Wolf László, az OTP Bank vezérigazgató helyettese elmondta: az OTP Csoport stratégiáján belül kiemelkedő szerepe van a digitális szolgáltatási paletta bővítése mellett a csoporttagok közötti szinergiák minél teljesebb kihasználásának. A mostani tranzakcióval az új tag kiválóan kiegészíti a főként céges utazásokra fókuszáló OTP Travel portfolióját, az applikáció fejlesztéssel foglalkozó OTP Mobil esetében pedig a Szallas.hu Kft. online fizetésének webes és kliensoldali integrációja - bankkártya, SZÉP-kártya - során léphet fel szinergiahatás - tette hozzá.
A Szallas.hu tökéletesen illeszkedik a PortfoLion Regionális Magántőke Alap (korábbi nevén Fordulat Tőkealap) megújult befektetési politikájához, hiszen egy érett, innovatív cég kiemelkedő növekedési potenciállal. Öt év alatt meghatározó, stabil szereplővé vált Magyarországon és megkezdte nemzetközi terjeszkedését a környező országokban.
Molnár András, a PortfoLion vezérigazgatója a közlemény szerint elmondta: az alap célja, hogy a hazai sikertörténetből regionális sikertörténet váljon, amihez véleményük szerint minden feltétel adott. A cég professzionális menedzsmenttel rendelkezik, a lengyel piacon optimális belépési pont mutatkozik, a tulajdonosváltással pedig nagyobb tér nyílik a vállalat fejlődése számára. A folyamatos fejlődésre további biztosítékot jelent Szigetvári József személye, aki a jövőben is a cég ügyvezetőjeként folytatja az eddigi sikeres építkezést - tette hozzá.
A közlemény kiemeli: Magyarországon a turizmust 2010 óta folyamatos növekedés jellemzi, 2014-re a hazai kereskedelmi szállásdíj bevétele elérte a 189 milliárd forintot. A belföldről érkező foglalás éves növekedési üteme 2010-2014 között évi 9 százalék CAGR (Compounded Annual Growth Rate), ami meghaladja a GDP növekedési ütemét. A belföldi turizmus kiemelkedő növekedéséhez a SZÉP-kártya 2011-es bevezetése, terjedése is hozzájárul, mely kiemelten a hazai turizmus fellendítésére irányult. A menedzsment becslése alapján a magyarországi turizmus éves növekedési üteme a következő 3 évben is meghaladja az 5 százalékot.
Az online turisztikai piac arányának növekedése a szállásfoglalásokon belül globális trend. Nagy-Britanniában a belföldi foglalások 78 százaléka, Hollandiában a 67 százaléka online történik, míg Magyarországon ez a szám mindössze 45-48 százalék. A jelenleg alacsonynak tekinthető arány növekedése prognosztizálható a következő években, mely a várakozásuk szerint 2017-re elérheti a közel 50 százalékot - egészítette ki Szigetvári József a Szallas.hu Kft ügyvezetője.