A Huawei Watch piaci megjelenése kapcsán indított globális reklámkampány arca, Karlie Kloss amerikai szupermodell október 26-án a Huawei Technologies sanghaji kutatás-fejlesztési központjába is ellátogatott és egyik szenvedélyének is hódolt: programozott.
Karlie Klossról nem sokan tudják, hogy egyik szenvedélye a programozás. A szupermodell 2015 áprilisában ösztöndíjprogramot indított a New York-i Flatiron szoftverprogramozást oktató iskolával karöltve „Kode with Karlie” (Kódolj Karlie-val) néven, amely keretében 13 és 18 év közötti lányok tanulhattak kódolást, programozást.
Elmondása szerint, ezzel segíteni szeretné a nemek közötti szakadék áthidalását, ugyanis nagyon kevés hölgy végez számítógépes technológiával kapcsolatos szakon, holott az előrejelzések szerint 2020-ra csak az Egyesült Államokban közel másfél millió informatikusi pozíció vár majd betöltésre.
A Huawei központjában tett látogatásán Karlie-nak lehetősége volt kamatoztatni tudását és a Huawei mérnökeivel programozhatott együtt. Úgy véli, ez az alkalom segített neki jobban megérteni a mobilkészülékek alaptechnológiáját, és kipróbálhattam, milyen lehet szoftvermérnökként dolgozni.