Interaktív oktatási módszerrel tanulhatnak a kórházban fekvő gyermekek

Czipperer Dia, 2015. november 5. 13:14

Hazánkban egyedülálló megoldást mutatott be a Telenor. A telekommunikációs vállalat azoknak a gyermekeknek szeretne segíteni a tanulásban, akik tartós kórházi ápolásra szorulnak. A projekt révén a Hipersuli programot a kórházakba viszik, és a KórházSuli kezdeményezés keretében a gyermekek személyre szabott tanagyagot sajátíthatnak el.

A Telenor digiális oktatási programja, a Hipersuli egy új környezetben bizonyíthat. Sajtóeseményen jelentették be, hogy a KórházSuli kedeményezés erősítéseként azok a gyermekek is tanulhatnak digitális eszközökön, valamint a Telenor Hipernet hálózatán, akik tartós kórházi kezelésre szorulnak, ezáltal nem tudnak részt venni a hagyományos iskolai oktatásban. A cél, hogy a helyhez kötött oktatást képes legyen kiváltani egy rugalmas, újszerű módszer, amelynek fő alappillérei a KórházSuli kezdeményezésen, valamint egy összehangolt, önkéntes munkán nyugszanak.
 

Forrás: korhazsuli.hu

 

A Hipersuli programban tanulók nem csupán az eszközök révén sajátíthatják el interaktív módon a tananagyot, hanem oktatási célú alkalmazáson teszik színesebbé a tanulás élményét. Ez különösen fontos a kórházi környezetben, ahol a pedagógusoknak egyébként sincsen könnyű dolguk, hiszen beteg, társaiktól elzárt gyermekeről van szó.

 

Ahhoz, hogy mindez működőképes legyen a kórházi környezetben is, fiatalok bevonására van szükség. A program részeként fiatal önkéntesek és tanáraik csatlakozását várják, akik segítenek egy-egy gyermeknek a tanulásban, és ha éreznek magunban kellő elhivatottságot, a tananyagok kidolgozásában is részt vállalhatnak.

 

Az alapkoncepció, hogy minden gyermek egyedi, személyre szabott tananyagot kapjon, vagyis nem az a hosszú távú célkitűzés, hogy minden évfolyam tantárgyainak anyagát összeállítsák, és integrálják a programba, hanem a résztvevő gyermekek egyedi tudásszintjéhez mérten segítsék a felzárkózást. Felmérik, hol tart az adott tárgyban, milyen hiányosságai vannak, és ehhez mérten állítanak össze neki oktatási segédanyagokat hétről hétre, melyet a mentorok segítségével sajátíthatnak el.

 

A felület, amelyen az önkéntesek létrehozhatájk a tananyagot, E-StudyGroup névre hallgat. Ez egy online rendszer, amelynek használata viszonylag könnyen megtanulható és kezelhető. A munkát pedig önkéntes pedagógusok lektorálják.

 

A sajtóeseményen hangsúlyozták, hogy nem egy tartalomfejlesztői felületről van szó, vagyis az egyedi igények a mérvadóak, mégis fontos, hogy a programban részt vevők megtanulják az online felület kezelését. Ennek jegyében a Telenor a kórházSulival karöltva egy verseny hirdetett a középiskolás diákok számára.

 

Itt a cél, hogy megtanulják, hogyan lehet hatékonyan, egyszerűen tartalmat fejleszteni. Fontos azonban, hogy ez nem adott gyermekhez kötődik, hanem egy általános projekt keretében készülnek a tananyagok, viszont ha az elkészült tananyagok megfelelnek az elvárásoknak, később is tudják majd hasznosítani.

 

Akik részt vesznek a pályázatban, és úgy ítélik a szervezők, hogy minőségi munkát végeztek, azoknak a vállalat nyereményül – összesen tíz darab – hibrid táblagépet ad ajándékba a Telenor. Természetesen felmerülnek kétségek is, hogy ha valaki részt vesz a programban, később mi lesz a motiváció, hogy tovább dolgozzon a programban.

 

Nos, ez még egyelőre a jövő zenéje, de a szervezők bizakodók a tekintetben, hogy a diákok nem csupán egy jutalomért vesznek majd részt a KórházSuli kezdeményezésben. Jó példák már eddig is akadtak, és remélik, az önkéntes program célkitűzései, tapasztalatai sok fiatalt motiválnak majd a jó ügy érdekében.