Kínában az Szinglik Napja (11/11) igazi online vásárlási őrületet jelent, nem véletlen hát, hogy az esemény Singles Day Shopping Festival néven vált ismertt.
Azok számára, akik rendszeresen böngészik a külföldi internetes áruházak kínálatát újabb és újabb termékek és kedvezményes ajánlatok után kutatva, talán nem ismeretlen a Szinglik Napja, Kína legjelentősebb e-kereskedelmi eseménye. A külföldi webshopokból rendszeresen rendelő fogyasztók a globális e-kereskedelem növkedésének fontos mozgatórugói (általánosságban elmondható, hogy körülbelül kétszer annyit költenek, mint azok, akik csak belföldi áruhazakból rendelnek árucikkeket), és ők tudják, a Szinglik Napja nem csak a kínai fogyasztók számára jelenthet jó vásárt.
Miről szól a szinglik napja?
A Szinglik Napját valószínűleg az Egyesült Államokban ismerté vált Cyber Monday inspirálta. A hálaadás másnapján megtartott esemény 2005 óta létezik. Ezen a napon tömegek állnak sorban az üzletek előtt, vagy böngésznek online, hogy hihetetlenül kedvezményes árakon vásároljanak. Az ötlet évről-évre egyre több piacot hódít meg, arra ösztönözve a kereskedőket, hogy ehhez hasonló kedvezményes vásárlási lehetőségekkel növeljék eladásaikat. Érdekesség, hogy eredetileg a kedvezményes vásárlási lehetőségeket népszerűsítő kampányokkal főleg egyedüálló személyeket céloztak meg, mostanság viszont már mindenki számára vonzó ajánlatokkal halmozzák el a vásárlóközönséget. Némiképp ellentmondásos is, hogy a szinglik napján vásárló Kínaiak 60%-a házas ember és csupán egy negyedük egyedüálló. Akárhogy is November 11-e mára az online vásárlás nagynapjává vált, amikor számtalan felületen találkozhatunk kihagyhatatlannak tűnő alkalmi vételekkel.
Amit a Szinglik Napjáról még tudni érdemes:
· A mai Szinglik Napja anti-Valentin Napként indult a 90-es években
· Bár a legtöbb embernek az Alibaba online áruház jut róla eszébe, valójában néhány magányos kollégista diák találta ki
· Azért esett a választás november 11-ére, mert a számjegyek (11.11) négy magányos pálcikára emlékeztetnek