A világ számos országában működő, Európában az egyik piacvezető internetes fizetési szolgáltató, a PayU december végével radikálisan csökkenti a piaci jelenlétét Magyarországon. Az OTP Mobillal kötött együttműködési megállapodásnak köszönhetően a PayU azon kereskedő partnerei számára, akik nem tudják tovább használni a fizetési megoldást az OTP Mobil saját platformjával, a Simple Online Fizetési Rendszerrel biztosítja a változatlan minőségű szolgáltatást.
A PayU augusztusban jelentette be ügyfeleinek, hogy csökkenti a magyar piaci jelenlétét és a több mint 2500 online kereskedő partnere számára az OTP Mobil saját platformján biztosítja majd a megszokott gyors és biztonságos szolgáltatást. A webshopoknak és online szolgáltatóknak a megállapodás részeként lehetősége nyílt arra, hogy a szerződéses és a kereskedelmi háttér változtatása nélkül, a lehető legkisebb technikai módosítással álljanak át a Simple Online Fizetési Rendszerre.
A Simple Online Fizetési Rendszerében bármelyik bankkártya-kibocsátó hitelintézet által engedélyezett MasterCard, Visa, és American Express kártyájával fizethetnek a felhasználók, emellett több webshop és szolgáltató felületén is élhetnek az átutalás lehetőségével. Az új szolgáltatás megfelel a Simple mobiltelefonos alkalmazásnál felállított, a kényelemre és praktikumra fókuszáló követelményrendszernek, a két szolgáltatás között azonban nincs közvetlen átjárás.
„Fejlesztőink nyár óta megfeszített tempóval dolgoztak azon, hogy a partnerek a lehető legkevesebb technikai ráfordítással térhessenek át a Simple Online Fizetési Rendszerre. Az eddigi eredmények alapján elmondhatjuk, hogy a rendszer átállás az előzetes ütemezés szerint, zökkenőmentesen halad.” – mondta Benyó Péter az OTP Mobil ügyvezetője.
Az első online kereskedelmi szolgáltatók október közepe óta tesztelhették az új szolgáltatást, majd ezt követően november második felére az éles tesztek is lezárultak. Ezzel párhuzamosan december végéig folyamatosan jelenik majd meg a Simple online fizetés lehetősége a partneroldalakon.