Microsoft szerint elengedhetetlen a kódolás beemelése a Nemzeti Alaptantervbe, ha csökkenteni szeretnénk a szakemberhiányt az informatika területén, és lépést kívánunk tartani a fejlett országok gazdaságait már meghatározó technológiai forradalommal. A vállalat erre a múlt héten lezajlott Kódolás Órája elnevezésű nemzetközi kezdeményezés kapcsán hívta fel a figyelmet, amelyben maga is tevékenyen részt vett sok száz tizenévest ismertetve meg a kódolás izgalmas világával.
„A Microsoft Magyarország azért lobbizik, hogy a kódolás a Nemzeti Alaptanterv része legyen” – jelentette be Grósz Judit, a Microsoft Magyarország marketing és operatív igazgatója a Microsoft Magyarország által múlt héten rendezett szakmai kerekasztal beszélgetésen. Grósz Judit szerint erre azért volna szükség, mert a digitális írástudás ma már a munkaerőpiacon való érvényesülés alapfeltétele. Ha a magyarok nem tesznek szert minimális informatikai tudásra – márpedig a legutóbbi PISA felmérés szerint jelenleg a 15 éves korosztály 60 százaléka digitális írástudatlan – az közvetett módon, súlyos negatív következményekkel járhat az egész nemzetgazdaságra. Ennek első, aggasztó jele, hogy az informatikai képzési területre jelentkezők és felvettek száma 2001-2014 között a kétharmadára csökkent.
A múlt hét folyamán a Microsoft Magyarország több mint 60 iskolában tartott kódolás foglalkozást Student Partnereivel együttműködve, és szerdán a vállalat önkéntesei a kecskeméti SOS Gyermekfaluban tartottak játékos kódolás órát a gyermekeknek. A rendezvénysorozat folytatásaként csütörtökön szakértőkkel, pedagógusokkal, civil szervezetekkel tartottak eszmecserét a vállalat képviselői, majd december 12-én, szombaton – a hét csúcspontjaként – az ELTE Informatikai karán kétszázötven 8 és 14 év közötti fiatal kódolt együtt a Skool és a Microsoft szakembereinek irányításával a Kodu Game Lab programmal.