Angliában felmérést végeztek, hogy a 16 éven felüliek mi módon hallgatnak zenét, s ennek a kutatásnak az eredményeit adta közre, az e-marketer. A statisztika – ha nem is pontosan, de a trendeket tekintve - minden bizonnyal tükrözi a magyar szokásokat is, hisz például a vinyl megjelenése a kördiagrammon nagyjából egybecseng azzal, amilyen mértékben újra keresik a „bakelit”-ot a fiatalok, és amilyen arányban például már ott vannak a vinyl lemezmásolatok a nagyobb CD-árudákban is.
Amiben nyilván van eltérés az angliai a magyar szokásokban, az mondjuk a fizetős online sugárzások és a fizetős letöltések mértéke, ezek együttesen 21%-ot tesznek ki, míg az ingyenes zenetovábbítók hallgatása csak 19%-ot, nálunk bizonyára az utóbbi van túlsúlyban. A zenekedvelőknél egyébként még mindig első helyen van a rádió (35%) és második helyen a CD (20%). Viszont minden tizedig korong már ismét az analóg hangzást visszahozó vinyl, hiába hittük egykoron, hogy a CD digitális minőségével és előállítási árával teljesen ki fogja szorítani a piacról a bakelitot.
Egyébként az angolok szeretik a zenét, egy másik (2015. Júniusi) felmérés szerint 15,6 millióan keresik a net-tartalmak közt a zenét, míg a tévéműsorok iránt 15,2 millióan érdeklődnek, filmet 10 millióan, könyvet 5,6 millióan, video játékot pedig 5,2 millióan töltenek le.