A BKÁE Marekting Tanszéke rendezésében "Az online gazdaság marketing kihívásai 2000" címmel, október 13-án tartott konferencia egyik előadója Mezriczky László, a Compaq Magyarország marketing igazgatója a Compaq Depo online áruházzal kapcsolatos másfél év tapasztalatait összegezve - az 1999. június 1-2000. október 6. közötti időszakról - eddig még nem publikált adatokkal is szolgált.
A vásárlói összetételt nézve, mint mondta, beigazolódtak előrejelzéseik, hiszen kisvállalatokra alapoztak, s ma ezek teszik ki a Depoban vásárlók 90%-át, a maradék 10 százalékon pedig egyenlő arányban a nagyvállalati szféra és a SOHO piac osztozott. A termékeket tekintve sem meglepő számukra a 78%-os PC arány, amelyet 15%-kal a konfigurációtól eltérő monitor értékesítések követnek,. Notebookokra a Depon keresztül vásárlók 6%-a költött, s a maradék 1% pedig a szervereké. 1999. június 1 és december 31-e közötti 120 millió forintos árbevételük 2000. január 1 és október 6-a között megháromszorozódott (365 millió Ft.), az online csatornán eladott gépek száma 1500 volt, itt bonyolódott teljes PC forgalmuk, mintegy 3%-a. A 140 gépből álló legnagyobb rendelés összege 36 millió forintot tett ki. A vásárlók visszajelzéseit mindenkor figyelembe vevő, kis lépésekben épített online piacuk tapasztalatai alapján Mezriczky úgy látja, érdemes - a méretezés alapvető fontosságát, a technológiai lépések megfelelő egymásutániságát figyelembe véve - Magyarországon elektronikus értékesítésben is gondolkodni, a piac igényli és el is tartja azt.
A vásárlók igényeire reagálva, mint ismert, ma már versenyképes lízingkonstrukciókat is ajánlanak. November elsejétől pedig - robosztusabb, szélesebb szolgáltatási hátterű - nonstop platform és szerver biztosítja a terveik kivitelezéséhez szükséges hátteret, amelyek között tanácsadást is magában foglaló kis- és középvállalati portál kialakítása, CRM alapú ügyfélkezelés, az eddigi szűkített helyett teljes termékkínálat és az igény szerinti minden lehetséges fizetési mód támogatása is szerepel.