Annak érdekében, hogy az áram-, gáz- és vízműszolgáltatók gyorsabban észleljék a kimaradásokat, támogatni tudják a rugalmas számlázást vagy az ügyfelek fogyasztással kapcsolatos tudatosságát, az Ericsson bevezeti a Smart Metering szolgáltatást – egy mindenre kiterjedő, teljeskörű, automatikus okosmérést és adatkezelést támogató megoldást.
A Smart Metering szolgáltatás lehetővé teszi az üzleti folyamatok teljeskörű kiszervezését, amely a speciális szolgáltatásfunkcióktól kezdve a kommunikáció-menedzsmenten át mindent lefed. Köszönhetően az Ericsson menedzselt szolgáltatásokban elért vezető szerepének, az IKT transzformációban szerezett tapasztalatainak és a a globális szolgáltatási szervezetének.
Az Ericsson a fenti üzleti modell szerint kezeli az okos mérési infrastruktúrát, az adatgyűjtési és -elemzési folyamatokat a közműszolgáltatók nevében, a szolgáltatási szintű megállapodásoknak megfelelően. Az informatikai rendszerek integrálására és kezelésére vonatkozó globális tapasztalatainak felhasználásával az Ericsson leegyszerűsíti a közműszolgáltatók számlázási folyamatait. A világ 180 országában dolgozó 65 000 szakembernek köszönhetően az Ericsson olyan méretgazdaságosságot biztosíthat, amelyet a szolgáltatók önmagukban nem tudnának elérni. Ugyanakkor az átlátható irányítás és a változáskezelési folyamatok garantálják, hogy az okosmérés feletti ellenőrzés a közműszolgáltatók kezében marad.
Ennek eredményeképpen a szolgáltatók jelentős előzetes költségek nélkül élvezhetik a gyors piacra lépés előnyeit, valamint több mint 20%-os költségmegtakarítást könyvelhetnek el a növekvő működési hatékonyság miatt.