A Magyar Telekom a folyamatban levő termékportfolió-egyszerűsítés keretében 2016. április 8-ával megszünteti a Távszámla elektronikus számlabemutatási és -fizetési szolgáltatását, és ezzel párhuzamosan számlakibocsátóként csatlakozik a piacvezető Díjnet Zrt. rendszeréhez.
A két szolgáltató megállapodása alapján ezt követően a Magyar Telekom, valamint a Távszámlán jelenleg elérhető szolgáltatók (E.ON, Tigáz és DRV) minden érintett Távszámla-felhasználója részére a Díjnet biztosítja az elektronikus számlabemutatás és -fizetés szolgáltatást.
A Telekom ügyfelei a jövőben is kezelhetik és befizethetik számláikat online a cég weboldalán, továbbá okos eszközükön a díjmentesen letölthető Telekom alkalmazás segítségével, illetve az új partner, a Díjnet számlabemutatási és fizetési rendszerével, amely a Távszámlához hasonlóan elektronikus formában, az interneten keresztül biztosítja számláik megtekintését és befizetését. A változásról és az azzal járó teendőkről a Telekom közvetlenül tájékoztatja minden érintett ügyfelét és üzleti partnerét.
A Távszámlán jelenleg elérhető szolgáltatók (E.ON, Tigáz és DRV) számlakezelése is megszűnik a Távszámla weboldalon a szolgáltatás megszűnése miatt 2016. április 8-ával. Ezen szolgáltatók külön tájékoztatást küldenek az érintett ügyfeleknek a számláik további kezeléséről.
A jelenlegi regisztrált Távszámla felhasználók 2016. január 7-étől április 7-ig, azaz három hónapon keresztül a www.tavszamla.hu weboldalon nyilatkozhatnak, hogy igénybe kívánják-e venni a Díjnet szolgáltatását, és lehetőségük lesz arra is, hogy kényelmesen, néhány kattintással átregisztráljanak a Díjnet rendszerébe.
A Díjnet választásával a felhasználók április 8. után is kényelmesen, online elérhetik korábbi (az utóbbi 14 hónapra vonatkozó) és új Telekom számláikat számítógépről vagy mobil eszközről a Díjnet weboldalán, és azokat be is fizethetik bankkártyával, internetes vagy eseti banki átutalással, csoportos beszedési megbízással, vagy a díjmentesen letölthető iCsekk alkalmazás segítségével. A Díjnet rendszerében a Telekom mellett további 24 szolgáltató számlái is egy helyen kezelhetők.
Ha a felhasználó nem nyilatkozik számlái kezeléséről, a Távszámla megszűnése miatt 2016. április 8-ától Telekom lakossági otthoni és mobil számlái már csak a cég weboldalán lesznek elérhetők, ahol a megszokott módon kifizetheti azokat banki átutalással vagy Telekom gyorsfizetéssel. A saját Telekom fiók létrehozásával az ügyfelek egyetlen azonosítóval kezelhetik otthoni, mobil és üzleti Telekom előfizetéseiket.